czwartek, 22 grudnia 2022

15 urodziny. Śmietana, cappuccino, kakao, kawa z mlekiem, czekolada czyli smakowity gradientowy.

 Mój blog "Trikado de Krinjo" , czyli "Robótki Krysi"31 grudnia skończy 15 lat. Tak czasem zastanawiam się, czy prowadzić go dalej, bo i gości mniej niż kiedyś i komentujących malutko, ale gdyby nie to miejsce sama bym miała problem z tym co i kiedy zrobiłam. Inne nowsze miejsca nie zachowują wiadomości tak długo. Tak oto sama siebie przekonuję. Niestety początkowo moje miejsce w sieci było na W.P. ale kilka lat temu zaistniał przymus przeniesienia się, gdyż W.P. zlikwidowała miejsce na blogi na swoim portalu. Nie wszystko udało mi się przenieść, uratować, ale coś tam jest. W ostatnim wpisie tego roku prezentuję  wydziergany i już z przyjemnością noszony sweterek z wełenek merynosowych. Ostatnio to moja ulubiona ze względu na skład. Włóczka "Folco"to 50 % wełna merynosowa. 1350m/100g. Kolor brązowy i biały to 100% merynos. Dziergałam w 4 nitki na drutach 3mm.  Niestety nie obyło się bez poprawki. Trzeba było o kilka centymetrów przedłużyć rękaw. Użyłam 5 kolorów włóczki. W każdym pasku zmieniała się 1 nitka z 5. Każdy pasek to 10 rzędów. Wcześniej musiałam na innym sweterku policzyć ile rzędów swetra potrzebuję i tak rozpisać sobie układ, aby pasowało. Prawie pasuje. Sweterek waży 32 dag.Tiun cxi svetreon mi trikis mem laux mia propra koncepto. Mi trikis gxin de merinosa 50% lano. La lano estas ege maldika, cxar gxi estas nur 1350m/100g. Mi havis 5 kolorojn. Do mi devis multe kalkuli kia maniere tion triki. Estas po 10 vicoj de unu miksajxo. Cxiam sxangxigcxas nur unu de 5 fadenoj. Mi uzis trikolojn 3mm kaj samtempe mi trikis de 4 fadenoj. La tuta svetero pezas 320g.











Zdrowych, spokojnych Świąt i dobrego Nowego Roku dla Was wszystkich. Mi deziras sanaj kaj felicxaj festoj por Vi cxiujn.

13 komentarzy:

  1. Zdrowych, spokojnych świąt. Zawsze czytam i się zachwycam udziergami ale nie komentuje, proszę nie likwidować bloga, to nasza pamiątka, galeria .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Mało w sieci takich mocno starych i cały czas aktywnych miejsc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, sporo osób nie założyło blogów po likwidacji bloga, niektórzy są na Fb a niektórzy wrócili do naszego świata.Wesolych Świąt.

      Usuń
  3. Ja też czasami zastanawiam się czy kontynuować przygodę z blogowaniem, ale FB, instagram i inne zdecydowanie mi nie odpowiadają.
    Sweterek ładniutki!
    Radosnych świąt życzę i szczęśliwego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. 15 lat?! - toż dopiero życie się zaczyna! Życzę kolejnych!!!
    Blog to jest forma wielowarstwowa, jestem tu krótko, ale wciąż to odkrywam. Wielowarstwowy jest też Twój 'przepyszny' sweterek, aż by się go chciało zjeść ;) Świetny dobór kolorów! (Podobny pomysł na 5 nitek mam w szkicowniku, ale z paletą niebieski-fiolet-róż. Może kiedyś zrobię). Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. W tonacji niebieskiej wiosną zrobiłam bardzo podobny.

      Usuń
  5. Gratuluję jubileuszu! Jestem stałą czytelniczką, podziwiam prace i inwencję twórczą. Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję, choć nie wiem komu. Możesz napisać kto mnie czyta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piętnastolecie to cudowna okazja do przemyśleń ;0) jeszcze trzy i osiągniesz pełnoletniość, ale nie rezygnuj z dzielenia się z nami swoimi pasjami, bo będziesz żałować ;0) mądrzę się, bo sama przez to przechodziłam... a teraz cieszę się, że nie zamknęłam bloga :0) piszę mniej, dziergam cały czas, mniej komentuję z braku czasu, ale zawsze czytam i bardzo się cieszę, że mam co czytać :0)
    Zwolnij, ale nie odchodź w cień, proszę/prosimy :0)
    Sweterek jest prześliczny :0) mnie marzy się taki śmietankowo-czekoladowy, ale w wyraźne paseczki ;0)
    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę samych dobrych dni w Nowym Roku :0)

    OdpowiedzUsuń