czwartek, 8 grudnia 2022

Męski po 34 latach. Mój autorski projekt. Vira post 34 j. Mia auxtora projekto.

 Tak wiem, to wstyd, że mój mąż dostał swój wełniany sweter po tylu latach. 1 i 2 zrobiłam w 1 i 2 roku po ślubie. Trochę to również jego wina, bo podobno sweterki były za ciepłe. Trochę lat minęło i to za ciepłe stało się pożądane.  Robiłam z 3 bardzo cienkich nitek. 1 nitka to włóczka Alize ,,Lanagold 800,,  to 800m/100g. Zawiera 49% wełny i 51% akrylu. Pozostałe 2 nitki to włóczka ,,Folco,, 1350m/100g. W składzie 50% wełna merynosowa i tyle samo dralonu. Druty 3mm i bardzo dużo oczek, bo aż 300 na drucie z żyłką. Nie obyło się bez nerwów. W trakcie dziergania rozleciał się drut, który odpadł od żyłki. To mocno nie w porządku jeśli w ten sam sposób tracę już 3 druty w ciągu roku, a nie kupuję najtańszych. Wzór rozrysowałam i przeliczyłam sobie sama. A dzierganie trwało 2,5 miesiąca.  Tiun cxi sveteron mi trikis por mia edzo post ege longa pauxzo. La unuan kaj la duan sveteron mi trikis al li en la unua kaj en la dua jaro post nia geedzigxo. Poste sekvis longega pauxzo. Tio dependas ankaux pro tio, ke li opiniis, ke trikitaj de mi sveteroj estas tro varmaj. Tempo rapide pasigas kaj nun post 34 jaroj post nia geedzigxo ili jam ne estas tro varmaj sed gxustaj kaj tre komfortaj. La trikoloj 3 mm. Tempo - 2,5 monatoj. Mi trikis de 3 maldokaj fadenoj. unua estis "Lanagold 800" kaj dua kaj tria estis merinosa lano "Folco"1350m/100g. . La skemon mi elpensis kaj desegnis mem ankaux mi mem cxion kalkulis kaj trikis. Mi estas tre kontenta de la efiko.











6 komentarzy:

  1. Bardzo ładny sweter zrobiłaś, sama taki chciałabym mieć - zwłaszcza, że ciepły!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm...
    3 na 34 lata ;0)
    To nie muszę się spieszyć ;0)
    A poważnie, to sweter jest doskonały :0) rozumiem, że taki efekt chciałaś uzyskać, więc zrozumiałym jest, że musiałaś być pewna, że sprostasz wymaganiom... własnym ;0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję. Wcale taka pewna nie byłam tym bardziej, że wzór rozrysowałam i obliczałam sama. Pliska przy szyi była poprawiana, bo wyszła za lużno

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam Twoje autorskie wzory i wytrwałość!
    Bardzo elegancki ten sweter :)))

    OdpowiedzUsuń