czwartek, 7 marca 2019

Sweterek z Brushed Alpaca Silk i inne twory. Svetero de la silkealpaka fadeno.

Dawno, dawno temu na fali mody na sweterki piórkowe zakupiłam całkiem sporo włóczki z serii "Brushed Alpaca Silk". Zrobiłam z niej śliczny zielony piórkowy, który był ładny, ale i bardzo nietrwały. Niestety szybko się zużył. Żywota dokonał piorąc się pralce w programie 40 stopni. Sfilcował się do 1/3 rozmiaru. Tak wyglądał przed ostateczną destrukcją.
Antaux longa tempo ege placxis al mi sveteroj faritaj de la lano je la nomo "Brushed Alpaca Silk". Mi acxetis multe de ili. Fakte la unua trikita de mi svetero placxis al mi, sed gxi ne vivis tro longe pro maldauxra fadeno kaj pro tro varma akvo en kiu mi lavis gxin. Pro tio, ke mi jam posedis la lanon, mi decidis triki sekvontan. Jen nova griza svetereto.


Stwierdziłam, że skoro już kupiłam i zalega to trzeba przerobić. Powstał sweterek ważący 15 dag. Wzór (nie mój), odgapiony ze zdjęcia, zrobiony bez opisu. Oto on.
Mi trikis tiun sveteron de 15 dag da fadeno, sen ia skemo. Mi nur ie vidis ion similan sur ia foto ie en la reto.





Powstała również laleczka dla Hani, mojej wnuczki. Zrobiłam ją na bazie kulki i jajka ze steropianu. Robione bez schematu na zasadzie; zobaczymy co z tego wyjdzie. To moja 1 lalka. Dziecko zadowolone.  Mi ankaux faris-krocxetis pupeton por Hanjo, sxi estas mia nepino. la pupo ege placxis al sxi. Sxi volonte ludas kun sia nova pupo.Pupon mi faris unuan fojon, sen iu ajn skemo. 




 Wszystkie lale ubrane. Cxiujn pupojn estas vestitaj.




I jeszcze etui na kredki wykonane na szydełku z resztek bawełny i kordonka.
 Kaj skatolo por farbokrajonoj krocxetita de la diversaj kotonaj restoj.


Z tyłu widać zajawkę następnej robótki. Dzieje się kocyk niemowlęcy dla chłopczyka, który pojawi się niebawem. 
Malantauxe estas videbla verda komenco de infana tukego. Gxi estos por la knabeto.

2 komentarze:

  1. Już od dawna zaglądam do Ciebie i podziwiam Twoje prace. Są piękne i zawsze starannie wykonane:)
    Widać, że sweterki są mięciutkie i milutkie, szkoda tylko, że się szybko filcują:/
    Laleczka słodziutka i urocza:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. Uwielbiam takie komentarze.

      Usuń