niedziela, 23 października 2022

Ciemna, mokra cegła. Malhela, malseka briko.

Kolejny sweterek zrobiłam z mojej ulubionej ostatnio włóczki "Folco". Włóczka składa się w 50% z wełny merynosowej i z 50% dralonu. W 100g zawiera 1350 m czyli to mega cieniutka niteczka. Robiłam w 3 nitki na drutach 3 mm. Nawet po złożeniu w 3 nitki daje to ok. 446 m/100 g.  Gotowy sweterek waży 28 dag. Sweterek zaprojektowałam sobie sama, wykorzystując schemat ażuru znaleziony w sieci. Całość robiona jest od góry. W co 2 - gim rzędzie dodawałam 4 x 2 oczka i tak do pach.

Sekvontan sveteron mi trikis de la fadeno "Folco:. Gxi estas 50% merinosa lano kaj 50%de dralono. en 100g estas 1350m da fadeno, do gxi estas ege maldika.Ecx se mi prenis kune 3 fadenoj tiam mi havis 446m/100g do plue mi posedis ege maldikan fadenon. Mi La trikoloj 3mm. mi uzis nur 280 g da lano. La koncepto estas entute mia.

Schemat wzoru. La skemo de la modelo.






Zdecydowanie ze spódnicą nie wygląda to zbyt dobrze, przynajmniej w mojej subiektywnej ocenie. Dużo lepiej prezentuje się ze spodniami. Mi konstatis, ke kun la pantalonoj gxi aspektas multe pli bone.







7 komentarzy:

  1. Kolejny świetny sweterek, który idealnie leży. Bardzo podoba mi się wzór wykorzystany na rękawach, robi wrażenie trójwymiarowości. Chętnie go odgapię jeśli pozwolisz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kolor, stworzony dla Ciebie😄 Bardzo ładny wzór ażurowy. Idealnie pasuje do całego projektu więc sweterek prezentuje się elegancko.
    Jestem zaskoczona wagą sweterka. Dzierganie z takiej cienizny to mrócza praca ale dzięki temu jest zapewne niesamowicie delikatny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję. Sweterek robiłam aż 6 tygodni. Faktycznie jest leciutki, a przy tym ciepły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo udany sweterek, a skoro lepiej czujesz się w nim do spodni, to tak go noś! A przy okazji - zawsze podziwiam twoją wspaniałą figurę!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję. Co do figury to zdecydowanie poprawiła się w ostatnim roku. To efekt uboczny chorego żołądka (fajny efekt.). A dobry fotograf-mąż potrafi zdziałać cuda. Przy wzroście 162cm ważę 63 kg.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha, nie dziwię się, że Antracytowa będzie odgapiać. Bardzo mi przypomina jej dziewiarską kreatywność. Pięknie wyglądasz w czerwieni! I w spodniach i spódnicy. Choć tu chyba zależy co to za spódnica jest, może nie każda pasuje do tego sweterka? :) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń