środa, 27 lutego 2019

Sierpień 2010

niedziela, 15 sierpnia 2010
Etaminowa ażurowa.
Tak, jak już wcześniej pisałam, kupiłam włóczkę "Etamin" na letnią bluzeczkę, ale jest tak wydajna, że wyjdą 3. Ta zrobiona jest na drutach 3 mm. Waży tylko 16 dag. Rozmiar 42. Pomysł własny. Karczek na okrągło. Kiel mi jam antauxe skribis de la lano "Etamin mi faris jam duan bluzeton (kaj restis por tria). La trikolojn 3 mm. La pezo, nur 16 dag. La grandeco 42.
piątek, 06 sierpnia 2010
Pan kot. Kato. Prucie. Maltrikado.
Pisałam wiosną o kocie, którego uratowaliśmy od śmierci głodowej. Był ranny, łapa bezwładnie mu wisiała. Minęło pół roku i łapa się zrosła, choć przy zbyt szybkim skoku na płot kocisko spada. Śpi najczęściej na tarasie pod drzwiami, tam ma legowisko i michę z której bez oporów korzysta. Udało się nawet, temu jeszcze nie całkiem oswojonemu kotu wybrać kleszcze i odrobaczyć, więc skoro można już pogłaskać, bo pozwala. to wszystkim jest miło. Pierwszy raz spotkałam  kota, który tak głośno miauczy, zupełnie jakby wołał...ała, ała....Problem będzie zimą, ale do tego czasu.... Printempe mi skribis pri la malsana kaj ege malsata kato, kiun mi ofte observis en mia gxardemo. Mi komencis nutri gxin. Nun post duonjara nutrado li estas jam preskaux mia, mi skribas preskaux, cxar mi opinias, ke la besto kiu dum longa tempo vivis kiel libera besto, restos tia. Li dormas sur la taraso,  cxe la pordo kaj mangxas ege volonte. Sed restas tre sendependa. Ofte li estas tre lauxta kaj tio sonas, ała .....ała.. Mi alkutimigis al li kaj mi sxatas lin..
A oto  "Pan Kot". Jen "Sinjoro Kato".
A robótkowo dziś była destrukcja, prułam zupełnie nieudaną , zaczętą kilka dni temu robótkę, pierwszy raz robiłam na szydełku od góry i wyszły fale. Hodiaux mi nenion trikis, mi maltrikis la bluzeton, kiun mi komencis fari antaux kelkajn tagojn, cxar estis farita erare. Chyba trzeba zacząć myśleć o cieplejszych rzeczach. Sxajnas al mi, ke oni devas jam pensi pri pli varma vesto. Eble mi trovos ian belan pli dikan lanon kaj mi trikos ion..
wtorek, 03 sierpnia 2010
Etaminowy ażur.
Tak to jest, że robótkujące nie znoszą przestoju, więc rozpoczęłam następną bluzeczkę z włóczki  "Etamin" , której na poprzednią szydełkową bluzeczkę zużyłam tak mało, że wystarczy na 3 sztuki. Druty 3 mm, wzór z głowy, no może nie całkiem, bo lubiębluzeczkę i na niej się nieco wzorowałam. La sekvonta trikajxo. la fadeno "Etamin", la trikolojn 3 mm. La skemo de la kapo, aux de mia sxatata , farita de mi antaux longa tempo bluzeto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz