środa, 27 lutego 2019

Lipiec 2011

piątek, 29 lipca 2011
Zajawka chusty. Nova tukego.
Początek  chusty. Ma być duża i ciepła - wełna 100%. Lubię takie robić i nosić, ale nie prać. La komenco de tukego, gxi estos granda kaj varma.
Wczoraj zakupiłam nowe włóczki za całe 400 zł i... cóż to, że mam ich dużo, przecież wszystkie są potrzebne, a nie.....?  Hieraux mi acxetis novajn lanetojn, mi pagis multe kaj mi estas ege kontenta. Se iu diros, ke mi havas multe, jes,  sed por mi cxiam estas malmulte, sendepende de la nombro de ili en mia sxranko. Mi sxatas tion..
czwartek, 28 lipca 2011
..........
Jeszcze nie jest całkiem dobrze, ale jest dużo lepiej. Zaczynam dziergać chustę z wełny 100% , takiej mięsistej, lazurowej, ma być do otulenia, duża i ciepła. Jutro pokażę zdjęcie-zajawkę. Dziękuję za słowa otuchy jakie od Was otrzymałam.
Ankoraux mi tute ne resanigxis, sed mi fartas min pli bone, do mi denove komencis triki
11:12, trikada
Link Komentarze (4) »
wtorek, 26 lipca 2011
26 lipca Dzień Esperanta. 26an de julio-tago de Esperanto.
Za Edwardem Wojtakowskim- "Hodiaŭ en la tuta mondo estas celebrata Esperanto-Tago. Antaŭ 124 jaroj, la 26-an de julio 1887 aperis en Varsovio la unua lernolibro de Esperanto. Tiu lingvo estas pola varmarko kaj Pollando devus promoti ĝin en Eŭropo kaj en la mondo. Ni pripensu kiamaniere omaĝi jubileon en la venonta jaro (125-jariĝo)"
Dziś na całym świecie jest obchodzony "Dzień Esperanta". Przed 124 laty, 26 lipca 1887 roku w Warszawie ukazał się pierwszy podręcznik Esperanta. to wielki dorobek Polski i dlatego Polska powinna go promowac w Europie i w świecie. Jest to wielki wkład do porozumienia między narodami, bez niczyjej supremacji, a język ten jest doskonałym narzędziem do posługiwania się w każdym zakątku wsółczesnego świata. Esperantyści są wszędzie , nawet jeśli postronnym wydaje się , że jest inaczej.
Tak wyglądał 1 podręcznik. La unua lernolibro de Esperanto.
Barbara Pietrzak pisze:
La lundan programon de la Pola retRadio: http://retradio.posterous.com/
konsistigas sonraporto el la 96-a UK en Kopenhago, sciencaj informoj kaj renkonto kun la traduka E-literaturo, t.e. la 1-a parto de Virineto de Maro de H.Ch. Andersen.


A u mnie, no cóż nadal obolała, po 3 tygodniach leżenia i zastrzyków, ale zaczynam chwytać pion i chodzę, powolutku, jeszcze zgięta, bo nadal boli. Szukam już pomysłów na nowe robótki... lub stare... Jadę na kontrolę do lekarza, może już nie będzie zastrzyków, oby....
środa, 20 lipca 2011
Rozstanie. Disigxo.
ROZSTANIE NASTĄPIŁO, CHOĆ NIKT TEGO NIE CHCIAŁ, BĘDZIE MI CIĘ BRAKOWAŁO....
Vi firiris, mankos al mi Vian belan personecon...estu felicxa
11:11, trikada
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 18 lipca 2011
...
Nadal paskudnie chora.... plue mi estas malsana..
12:33, trikada
Link Komentarze (10) »
sobota, 16 lipca 2011
Zielona...leżę
Robótki nie przybywa-400 oczek, bo cieńka włóczka i nie da się robić leżąć. 5 dzień mnie boli, leżę plackiem, biorę zastrzyki i nie mogę przyjąć pionu, chodzenie utrudnione , z bólu i porażenia kończyn prawie nierealne... pozycja" orangutana" i potworny ból, mimo ogromnej ilości leków-horror, nie wiem jak długo to wytrzymam, bo ciężko jest, no i dzisiejsze urodziny- ech, zapomnij kobieto! Mi estas ege malsana, miaj piedoj ne funkcas, doloro estas grandega, mi kusxas en la lito, prenas medikamentojn, kaj la doloro estas same forta, kiel komence. Hodiaux estas mia naskigxtago, kaj mi kusxas tiel dolorema, ke mi ne povas pensi pri io alia ol doloro. Gxis...
11:57, trikada
Link Komentarze (8) »
poniedziałek, 11 lipca 2011
Same niewypały
Tak jak w tytule, same niewypały. Mam zaczęte 4 robótki i... nic nie wychodzi. Zaczęłam 2 sukienki z włóczki " Etamin" i na obie braknie. Na stanie sklepu aktualnie nie ma tych kolorów....., zaczęty blezer... przestał mi się podobać i chusta..., chyba czas na zaczęcie czegoś nowego.
10:06, trikada
Link Komentarze (5) »
środa, 06 lipca 2011
Wiewiórki, jaszczurki, światło i.... Sciuroj, lacertoj, lumoj kaj...
Robótkowo nie mam co pokazać, choć dzieje się.  Rozpoczęłam 2 sukienki. Obie z Włóczki "Etamin". Czarna na szydełku ma zaledwie kilka rzędów. Zielona będzie łączona-część na drutach i część na szydełku. Co do zielonej, robię na drutach 2 mm! Na obwodzie dołu mam 400 oczek, a 1 cm to 5 rzędów, więc zbyt szybko się nią nie pochwalę, bo przyrost robótki daje się zauważyć tylko przy bardzo dobrej woli.. Zanim zaprezentuję cząstkę robótki popatrzcie na zdjęcia, które zostały wykonane w miejscowości Duszniki Zdrój. Mi faras samtempe du robojn, la unuan mi krocxetas kaj la duan mi trikas. La fadeno estas tre maldika, do mi uzas la trikolojn 2 mm, tio certe dauxros ege longe. Do ankoraux mi ne povas lauxdi min. Gxis kiam mi finos ilin, vi povos rigardi lastatempe faritajn fotojn. Ili montras la naturon, sed ne nur, ili devenas de la urbeto Dusxniki Zdruj.
Pokaz światła. La montro de la lumo.
Kaj io por esperantistoj, sxtona monumento en la urbo Dusxniki Zdrój
12:40, trikada
Link Komentarze (3) »
piątek, 01 lipca 2011
Rezerwat "Wydymacz". La rezervejo"Vydymacx".
Znajduje się w nadleśnictwie Antonin. Byłam, podziwiałam. Tiu rezervejo trovigxas en la arba komplekso cxe la urbeto Antonino. Mi estis tie, kaj mi admiris tiun verdan lokon. Vidu, kiel bele:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz