środa, 27 lutego 2019

Lipiec 2012

czwartek, 26 lipca 2012
Maślana i skutki mycia okien. Butera kaj efiko de la fenestra purigado.
Zaczęłam letnią bluzeczkę w maślanym kolorze. Włóczka to "Sonata". Druty 3,25. Wzór z głowy. Planuję, że rękawy będą z ażurem. Mi komencis triki someran bluzeton de la fadeno je la nomo "Sonata". Gxi estas cotone viskoza fadeno. La trikoloj 3,25 mm.La skemo de la kapo.
Ostatnio dłubię wolniej, bo ogród, zaprawy i wszelkie domowe zaległości. Jedną z takich zaległości było mycie okien, aż 14! Kiedy wraz z mężem padliśmy zmęczeni po skończonej pracy, nagle usłyszeliśmy głośne uderzenie w szybę, brzmiało to jak uderzenie kamieniem. Ale szyba była cała i żadnego uszkodzenia nie było widać. Mąż wyszedł do ogrodu i zobaczyliśmy taki oto smutny widok. Lastatempe mi trikas pli malrapide, cxar mi okupigxas pri la konservo de la fruktoj kaj legomoj por vintra uzo. Mi ankaux purigas mian hejmon. Ni ankaux lavis 14 fenestrojn. Kiam ni jam ripozis post la laboro, ni ekauxdis ian bruon, kiu sonis kiel la frapo de la sxtono je la fenestro. Ni tuj kontrolis, kio okazis, sed la fenestro ne estis difektita. Bedauxrinde en la gxardeno, proksime de la fenestro ni trovis tiun belan, sed jam nevivan birdon. Gxi estis tre bela, sed mi ne scias kia estas la nomo de tiu cxi birdo, cxu iu scias tion? La koloro estis pli blua kaj malhelblua ol je la foto.
Niestety ptak poniósł śmierć na miejscu. Bardzo jestem ciekawa co to za ptak, bo w necie nie znalazłam nazwy. Kolor był bardziej niebieski z granatem. Jeśli ktoś wie jak się ptak nazywa to proszę o informację. A że w przyrodzie nic się nie marnuje to rano ptaka nie było, czyżby koty?
Dziś było tak: Hodiaux estis:
17:17, trikada
Link Komentarze (1) »
środa, 11 lipca 2012
Koty. Katoj.
Dawno temu często pisałam o Panu Kocie, który mnie odwiedzał, a teraz: Antaux longa tempo mi skribis pri la Sinjoro Kato kiu regulare min vizitas (vidu linkon). Nun mi rimarkis tian bildon: Mi ne scias cxu estas li aux sxi, sed estas videbla, ke li instruas tiun duan, ne kuragxan, ...kio de tio okazos? Teraz widzę, że uczy ją lub jego-nie wiem. Kot odwiedza nas regularnie. Zauważyłam taką sytuację: Pan Kot ustępuje miejsca przy misce i cierpliwie czeka, a to drugie jest bardzo płochliwe. Zdjęcie jest zrobione z pewnej odległości przez szybę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz