środa, 27 lutego 2019

Luty 2009

środa, 25 lutego 2009
Serwetki babci. Tablotukoj de avinjo.
Jeszcze nie mam nic nowego, aby się pochwalić, aż tak szybko nie robię, ale dziś z szafy wyjęłam te serwetki -  to części większych kompletów. Zostały zrobione jakieś 60-70 lat temu przez moją babcię. Ciekawe jest to, że płótno nadal jest idealne. Czasami je kładę dla pamięci.
Ankoraux mi havas nenion novan, porlauxdi sin, tiel rapide mi nefaras, sed hodiaux el la sxranko mi elprenis tiun tablotukon- gxi estas parto de la kompleto. Estis farita antaux 60-70 jarojn per mia avinjo. Interesaestas tio, ke la tolo plue estas ideala. Iafoje mi metas ilin por memoro.

 
 
wtorek, 24 lutego 2009
Firanka do garderoby. La kuseno al vestejcxambro.
Skończyłam, ale mimo wielu prób nie udało mi się zrobić zdjęcia na oknie. Jak było jasno, nie było widać wzoru, a jak ciemno to widoczny był głównie błysk lampy. Dlatego położyłam na podłodze i wreszcie widać, choć zachwycona nie jestem. Robiłam dokładnie pod konkretne okno. Dziś nie drutuję, jadę do lekarza.
Mi finis, sed krom kelkaj provoj mi ne sukcesis fari bonan foton cxe la fenestro. Kiel estis hele la skemo estis nevidebla, kaj kiel estis malhele tiam videbla estis nur ekbrilo de la lampo. Pro tio mi kusxis la kusenon sur la planko kaj finfine estas videbla. Mi krocxetis precize je la konkreta vintro. Hodiaux mi ne trikos, cxar mi iros al kuracisto.
 
 
 
 
piątek, 20 lutego 2009
W kolorze jagodowym. En bera koloro.
Pomysł na sweterek wzięłam stąd: La koncepto por tiu cxi svetereto mi prenis de tie:
można znależć na stronie oni povas trovi je la http://www.knitty.com/ISSUEsummer08/PATTheyteach.html
Zużyłam 40 dag włóczki, druty nr 4. Wzór nieco większy, ale podoba mi się. Mi eluzis 40 dag da  lano, trikoloj 4 mm . La skemo estas iomete pli granda , sed placxas al mi.
wtorek, 17 lutego 2009
Szary-Shetland. Griza-Shetland.
 Nareszcie skończyłam szary, długi blezer. Wyszło 82 dag.  Wełna 100% - Shetland z odzysku, odparowana - koszt 1 zł! Tak, tak, nie pomyliłam się tylko 1 zł! I do tego jest bardzo miękka i ciepła. Może jeszcze w tym roku pochodzę w nim? A z bardziej przyziemnych spraw, to szukałam dziś nowych garnków i wróciłam z niczym. Od robótek boli mnie bark, więc dziś nie drutuję. Dziś czytam - skończyłam Andrzeja Pilipiuka i zaczynam książkę Jacka Piekary "Sługa Boży". 
Fine mi finis la grizan, longan blezeron. Mi uzis 82 dag. La lano 100 % Shetland. La lano estis de reakiro, vapora- kostis 1 zl! Jes, jes, mi ne eraris, nur 1 zl! Estas tre mola kaj varma. Eble ankoraux cxi jare mi enmetos gxin. Kaj de la pli ekzistaj aferoj, mi sercxis hodiaux novajn potojn kaj mi revenis kun nenio. De trikado doloras min sxultro, do hodiaux mi ne trikos. Hodiaux mi legas- mi finis la libron de Andreo Pilipiuk kaj mi komencas la libron de Jacko Piekara "La Dia servisto".

 Następny będzie jagodowy.  La sekvonta estos en bera koloro.
środa, 11 lutego 2009
Powiększenie wzoru. Pligrandigxo de la skemo.
 
 
 
Jednak wolę druty!  Tamen mi preferas trikolojn !
wtorek, 10 lutego 2009
Firanki. Kurtenoj.
Kiedy 4,5 roku temu wprowadziłam się do nowego domu, postanowiłam zrobić firanki do kuchni. Myślałam, że szybciej to pójdzie, ale zawisły dopiero przed 2 laty, więc trochę to trwało. Również wtedy zaczęłam firankę do garderoby, ale cały czas się robi...Tak jak już wcześniej pisałam, najpierw muszę jeszcze co nieco wykończyć. Trudne to, bo jak oglądam prace innych to tyle chciałoby się mieć, ale słowo się rzekło, najpierw kończenie zaczętych.
Kiam antaux 4,5 j  mi enlogigxis al la nova domo, mi decidis krocxeti  kuirejaj kurtenoj. Mi pensis, ke pli rapide mi krocxetos tion, sed mi pendigis ilin antaux 2 j. , do iomete tio dauxris. Ankaux tiu tempe mi komencis la kusenon al vestejo, sed tutan tempon oni faras sin...Kiel mi jam skribis, komence mi devas ion finigxi. Tio estas malfacila, cxar kiam mi pririgardas diversajn trikotajxojn, tiel multe oni volus havi, sed la vorton oni diris, komence finigxado.
niedziela, 08 lutego 2009
Kiedyś dla syna. Iam, por fileto.
Kiedy mój syn był mały robiłam sweterki, które on nie bardzo chciał nosić... podobno gryzły. Do dziś mu to zostało.
Kiam mia fileto estis malgranda mi faris por li sveteretojn, kiujn li ne tre sxatis...sxajne ili mordis. Gxis hodiaux, li samopinias.
piątek, 06 lutego 2009
W kolorze khaki. En khaki koloro.
 W kolorze khaki jest sweter, który kupiłam  w lumpeksie za całe 2 zł. Pojechałam dziś do miasta (mieszkam na peryferiach), aby zapłacić rachunki i oczywiście zaszłam do znajomego sklepu. Kupowałam tam bardzo często różne swetry z przeznaczeniem do sprucia. Zawsze wybieram coś co jest w dobrym gatunku i nie jest zniszczone. Odzyskana włóczka, najczęściej 20-100 dag kosztuje mnie od 1-4 zł. Dzisiejszy jest w doskonałym gatunku i jest bardzo duży, więc powstanie coś nowego. Ale zanim to nastąpi, pokażę sweterek zrobiony z bawełny,  jest dość stary.
En khaki koloro estas la svetero, kiun mi acxetis en lumpeks vendejo je 2 zlotojn. Mi veturis hodiaux al la centro de la urbo (mi logxas periferie), por pagi fakturojn kaj kompreneble mi eniris al la konata vendejo. Mi acxetadis tie, tre ofte diversajn sveterojn destinitajn por maltriko. Cxiam mi elektas ion, kio estas en bona kvalito. Reakira lano, plej ofte 20-100 dag kostas min 1-4 zlotojn. Hodiauxa estas en belega koloro, bonega kvalito kaj estas tre granda, do oni povas krei ion novan. Sed antaux ol gxi sekvos mi montros la bluzeton faritan de kotono, gxi estas suficxe malnova.
czwartek, 05 lutego 2009
Z Inter-Foxa. El Inter-Fox.
Jak już wcześniej pisałam kończę to, co rozpoczęłam dawno, dawno temu. Postanowiłam, że nie rozpocznę nowych rzeczy, zanim nie wykończę choćby kilku rozpoczętych... ciekawe czy wytrzymam? Wzór na ten beżowy sweterek znalazłam na stronach Inter-Foxa , ale nieco go zmieniłam. Mój nie ma warkoczy na plecach i ma więcej guzików. http://www.interfox.com.pl/sklep/image_func.php?img=gfx/66b5221588c7bfa4797a1917825712ba.jpg〈=pl&prod_id=978
Galeria   http://fotoforum.gazeta.pl/5,2,trikada.html
Włóczkę w promocyjnej cenie 3,50 za motek- 100 gr, zakupiłam przez Internet w sklepie http://kolorowymotek.pl/index.php?cPath=90
 Kiel mi jam skribis mi finas tion, kion mi komencis antaux longa, longa tempo. Mi decidis, ke mi ne komencos novajn trikajxojn, antaux ol mi ne finos ecx kelkajn jam komencajn...interese, cxu mi eltenos? la skemo je tiu sablokolora mi trovis je la pagxo de Inter-Fox, sed mi iomete sxangxis gxin. Mia havas pli da butonojn. La lanon mi acxetis en promocia prezo 3,50 zł je 100 gr en la retvendejo. Adresoj, kiel supren. Ankaux en galerio  http://fotoforum.gazeta.pl/5,2,trikada.html
niedziela, 01 lutego 2009
Następny wg Zdzid. La sekvonta laux Zdzid.
Tak jak pisałam w poprzedniej notce, mam dużo rozpoczętych robótek. Właśnie skończyłam  zielony. Spodobał mi się wzór ze strony: http://tojazdzid.blog.onet.pl/1,AR3_2008-08_2008-08-01_2008-08-31,index.html  . Sweterek o nazwie  " Peter Pan" został tam umieszczony w sierpniu. Od razu zaczęłam go robić, ale jak to zwykle bywa, gdy robi sie za dużo na raz... Właśnie skończyłami i ....przestał mi sie podobać. Na Zdzisi wyglądał pięknie. Mój zrobiłam identycznie, ale może chodzi o to, że przy rozmiarze 42 wzór z taką ilością warkoczy bezlitośnie pokazuje mankamenty figury. Włóczkę Elian - 40 dag, kupiłam w sklepie internetowym  http://kolorowymotek.pl/index.php?cPath=90
Kiel mi skribis en antauxa noto, mi komencis multe da trikajxojn. Gxuste mi finis verdan. Placxis al mi la skemo de la pagxo http://tojazdzid.blog.onet.pl
La svetero je la nomo " Sinjoro Petro" mi trovis tie en auxgusto 2008 j.. Tuj mi komencis fari gxin, sed kiel kutime kiam oni faras tro multe samtempe... Gxuste mi finis kaj gxi jam ne placxas al mi. Sur Zdzislavo aspektis belege. Mian mi faris idente, sed eble temas pri tio, ke grandeco 42 kun tia multeco de harligaj skemoj, senkompate montras mankoj de la figuro. La lanon "Elian"-40 dag mi acxetis en la redvendejo  http://kolorowymotek.pl/index.php?cPath=90
 
 Również w:  Ankaux en:
  http://fotoforum.gazeta.pl/a/28222.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz