środa, 27 lutego 2019

Maj 2011

niedziela, 29 maja 2011
Sposób na chandrę. Maniero kontraux malbona humoro.

Dzierganie - dobry sposób na chandrę

Chcesz przepędzić zły humor i odprężyć się? Spróbuj się zająć tym, czym zajmowały się nasze babcie i prababcie. Weź druty, szydełko lub igłę, kolorowe nici, zasiądź w fotelu i do dzieła. Twój nastrój z dnia na dzień się polepszy.
To jest prawdziwy hit! Robótki nadrutach, szydełku czy haftowanie podbijają świat. W Stanach Zjednoczonych i Anglii powstają nawet puby i kawiarnie, gdzie organizuje się sesje robienia na drutach. Spotyka się tam mnóstwo ludzi, także panów, którzy rozmawiają, jedzą, piją i zawzięcie dziergają. U nas takich pubów jeszcze nie ma, ale coraz więcej osób interesuje się robótkami ręcznymi. I bardzo dobrze, bo mało jest czynności, które tak relaksują i poprawiają koncentrację.
POBUDZAJĄCE ĆWICZENIE
Psychologowie już dawno odkryli, że jednym ze sposobów wpływania na nasz nastrój jest gimnastyka dłoni. Znajdują się tam receptory, przez które do naszego mózgu docierają impulsy pobudzające go do pracy i poprawiające nastrój. Łatwo to sprawdzić. Kiedy jesteś zmęczona, nic ci się nie chce, podziała na ciebie zaciskanie i prostowanie dłoni. Wystarczy minuta takiej minigimnastyki i już jesteś ożywiona. Podobnie działa naciskanie kciukiem opuszków palców – już po chwili takiego minimasażu możesz poczuć, że twój umysł się rozjaśnia. A robótki ręczne łączą gimnastykę dłoni z masażem palców, nie mówiąc o przyjemności, czyli trzy w jednym.
RYTMICZNA PRACA
Nasz umysł odpoczywa i regeneruje się przy pracy polegającej na powtarzaniu podobnych czynności, np. robieniu na drutach. Zaangażowane są wtedy obydwie półkule mózgowe, a szczególnie prawa, odpowiedzialna za uczucia i intuicję. To sprawia, że pobudzamy wyobraźnię, a nasze emocje ulegają wyciszeniu. Relaksujemy się. Na dodatek szybko otrzymujemy nagrodę – własnoręcznie zrobiony szalik, czapkę czy modne ponczo. Praca i czas, który na to poświęciliśmy, zwraca się z nawiązką! Poza tym nie ma nic przyjemniejszego jak robótki ręczne w towarzystwie! Ręce rytmicznie wykonują znane czynności, a ty możesz zwierzyć się przyjaciółce lub posłuchać opowieści koleżanki.
ODPOCZYNEK OD KŁOPOTÓW
Dlatego, jeśli jesteś przygnębiona, doskonałym sposobem na poprawienie nastroju będzie zrobienie swetra lub wyhaftowanie serwetki. Skupiasz się na tej czynności i zapominasz o codziennym zabieganiu, troskach i kłopotach. Spróbuj!
Artykuł za: http://www.kobieta.pl/uczucia-i-seks/psychologia/zobacz/artykul/dzierganie-dobry-sposob-na-chandre/

piątek, 27 maja 2011
Podpatrzony u Mao. Pririgardata de Mao.
Z szarej bawełny " Virginia" zaczęłam dziergać bluzeczkę na którą pomysł zaczerpnęłam od Mao (link).  De griza kotona lano je la nomo "Virginia mi komencis triki someran bluzeton. La komenco aspektas tie. La skemo devenas de la pagxo de Mao (linko)  http://szydelkownia.blogspot.com/2011/04/amande.html
niedziela, 22 maja 2011
Posłuchaj. Auxskultu!
Piękne, nastrojowe i w esperanto, czego chcieć więcej. Belega kaj en Esperanto, kion voli pli multe! Napatrzeć i nasłuchać się nie mogę. Coś tam dziergam, ale jeszcze nie mam się czym pochwalić. Ion mi trikas, sed nun mi havas nenion por lauxdi sin.
http://www.youtube.com/watch?v=zRgk0YnSdDc&feature=player_embedded#at=16
http://www.youtube.com/watch?v=8pGtteZ0Uqk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eXvVcxiM8dQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4nH-j_ZEVGg
poniedziałek, 09 maja 2011
Nareszcie skończony. Finfine mi finis.
Niektóre robótki wloką się niemiłosiernie. Tak było z tym obrusem. Zaczęty dawno temu. W połowie zabrakło tych - nici,  długie oczekiwanie na dostawę, a następnie mała chęć do kończenia. Zużyłam 4 całe motki, robiłam w 2 nitki. Ale wreszcie jest. Schemat tu: http://trikada.blox.pl/2011/01/Będzie-szydelkowy-obrus-Estos-krocxetita-tablotuko.html  
Estas tiaj krocxetajxojn, kiujn ni faras ege longe. Tie estis kun tiu tablotuko.  mi komencis gxin januare, poste mankis al mi la fadenojn, mi atendis gxin suficxe longe, kaj poste mia volo por finigxi gxin ne estis tro granda. La skemo-supra linko.
niedziela, 01 maja 2011
Liliowa Ibiza. De Ibiza.
Włóczka Ibiza-mieszanka bawełny z akrylem. Druty 3 mm. Robiony na okrągło, od dołu ma 300 oczek. Rozmiar 42/44. Zużycie 20 dag. Wzór taki trochę kombinowany z kilku, które mi się podobały, czyli taki mój i nie mój. La lano je la nomo Ibiza. Gxi estas cotono kun la akrilo.. La grandeco 42/44. Mi uzis 20 dag. la skemo estas preskaux mia, mi skribas preskaux, cxar mi uzis kelkajn jam antauxe konataj skemoj, ili placxis al mi. De ili mi projektis mian tunikon.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz