środa, 27 lutego 2019

Maj 2012

poniedziałek, 28 maja 2012
Limonka c.d.

niedziela, 27 maja 2012
Limonka.
"Sonata" w limonkowym kolorze. Będzie rozpinany sweterek według własnego pomysłu. "Sonata" en la verda koloro. Estos la svetero kun butonoj laux mia propra koncepto.
wtorek, 22 maja 2012
Kupiłam. Mi acxetis.
Zrobiłam zakupy. Mi acxetis.
19:08, trikada
Link Komentarze (7) »
niedziela, 20 maja 2012
O bambusie raz jeszcze. Pri bambusa fadeno ankoraux foje.
Otóż, po skończeniu błękitnego (patrz poprzedni wpis), stwierdziłam, że bambus jest miły, chłodny dla ciała, ale nie trzyma fasonu, bo po praniu urósł o 1 rozmiar. Tak myślałam gdy go założyłam i robiłam zdjęcia. Bluzkę nosiłam przez cały dzień i byłam coraz bardziej zła. Wieczorem  była już większa i jakieś 2 następne rozmiary. Z 42 zmieniła się w koszmarnie szeroki 46/48! Wkurzyłam się i poddałam destrukcji następną zaczętą z tej nitki bluzeczkę. Jeśli bambus ma pasować należy dokładnie się zmierzyć, zrobić próbkę, obliczyć ilość oczek, a następnie odjąć jakieś 25%. Wtedy "na oko" za mała dzianina po wypraniu i chwili noszenia będzie w sam raz. Tego kawałka ze zdjęcia już nie ma. Chwilowo mam dość bambusa.  Post kiam mi finis mian bluan bambusan bluzeton mi konstatis, ke se mi volas havi gxustan grandecon mi devas triki minus 25% bezonatan grandecon. Tiu fadeno tute ne tenas grandecon. Post unu taga portado gxi pligrandigxis je 3 dimensioj. la sekvontan de la sama fadeno mi jam maltrikis.
sobota, 19 maja 2012
Błękitny bambus. Blua bambuso.
Najpierw wielkie dzięki dla Ninki, dzięki której będę mogła skończyć sukienkę, czekała na wykończenie prawie rok. Bardzo Ci dziękuję.
Błękitny bambus skończony. Druty 3 mm. Zużycie 27 dag. Rozmiar-miało być 42, po praniu bardzo urósł. Pierwszy raz dłubałam bambusa. Jest bardzo przyjemny dla ciała, chłodny, ale słabo trzyma fason. Inspiracją był ten sweterek, choć to co zrobiłam mało przypomina pierwowzór. Blua bluzo de bambusa fadeno. Mi unuan fojon trikis bambuson. La trikoloj 3 mm. Mi uzis 27 dag. La grandeco-mi pensis, ke estu 42, sed post  lavado gxi forte kreskis. Gxi estas mola kaj agrabla por la hauxto, sed malforte tenas la fasonon.

wtorek, 15 maja 2012
Zabrakło nr 389. Manko.
Błękitny bambus skończony i się suszy. Ale mam problem i liczę na to, że któraś z Was się zlituje i pomoże. Otóż wymyśliłam sobie sukienkę z włóczki "Etamin". Wydawało mi się, że starczy, ale nie. Mam prośbę, jeśli komuś został 1 lub 2 motki "Etamin" nr 389 bardzo proszę o kontakt, chętnie odkupię. Mój adres: trikada@gazeta.pl  Napisałam 1-2 motki, bo ewentualnie rękawek może być krótszy. La bluzeto trikita de blua bambusa fadeno estas finita. Mi havas problemon, cxar mankis al mi la fadeno je la nomo "Etamin", se iu posedus tiun cxi kaj ne plu bezonus mi tre volonte reacxetus gxin.
piątek, 04 maja 2012
Bajki-w Esperanto. Fabeloj en Esperanto.






wtorek, 01 maja 2012
Błękitny początek. Blua komenco.
Pierwszy raz dłubię z bambusa. Niteczka jest bardzo przyjemna w dotyku. Mi unuan fojon trikas de bambusa fadeno, gxi estas tre agrabla.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz