środa, 27 lutego 2019

Grudzień 2011

poniedziałek, 19 grudnia 2011
Szmatki w kwiatki-retrospekcja. Vesto kun floretojn-trarigardo.
Szmatki w kwiatki, no lubię i tyle. Takie kwiatowe elementy w mojej dzianinie trafiają mi się dość często. Dziś robiąc następną z kwiatowych broszek zrobiłam przegląd tych już byłych, choć to nie wszystko. Vesto kun floraj ornamentoj mi sxatas kaj tre ofte mi uzas en mia trikado tiun elementon. Hodiaux, kiam mi faris la sekvontan floron, mi ankaux trarigardis tiujn, kiujn mi faris antauxe, badauxrinde mi ne posedas cxiujn fotojn.
wtorek, 13 grudnia 2011
Alpakowa zajawka. Komenco de Alpako.
Początek sweterka z Dropsowej Alpaki. Kolor dużo ciemniejszy. La koloro estas pli malhela ol je la foto.
niedziela, 11 grudnia 2011
Czapka Doroty i .... La cxapo de Dorota kaj...
Otrzymałam od Doroty czapeczkę bardzo udaną, zresztą zobaczcie same. To fajnie jak ktoś dla nas coś ładnego zrobi. Mi ricevis de Dorota tre belan cxapon, kiun mi gajnis je la konkurso, kiun sxi organizis je sia blogo.
I jeszcze zdjęcie tuniki na właścicielce . Kaj ankoraux foto de la tuniko je posedantino .
wtorek, 06 grudnia 2011
Mikołajkowa sukienka zamiast tuniki. Robo anstataux tuniko.
No Mikołajkowa, bo na Mikołaja. Wełna merynosowa 100 % ok. 60 dag. Druty 6 mm. Wzór z głowy. Rozmiar 40. Syn powiedział, że może tunika... i matka robiła tunikę, ale po blokowaniu okazało się, że wyszła sukienka, choć na upartego  to i długą tuniką można to nazwać. Wełna fajna, gruba i ciepła, bardzo szybko przybywało, ale nie cierpię takich prać, bo co któryś raz sfilcuję. Kolory na wszystkich zdjęciach są przekłamane. kolor rzeczywisty jest ciemniejszy niż na 1 zdjęciu. Mam tylko nadzieję, że pewnej K..i będzie się podobała. Jen la robo kiu estas donaco je Mikaela tago. Gxi estas merinosa lano 100% , 60 dag. La trikoloj 6 mm. La skemo de la kapo. La grandeco 40. Mia filo diris al mi, ke povas esti tuniko, do mi trikis tunikon, sed post kiam mi blokis gxin okazis, ke estas robo. La lano estas agrabla, dika kaj varma. Oni trikas de gxi suficxe rapide, sed mi malsxatas lavadon de pura lano, cxar kiam mi tion faras ofte okazas ke la lano faros sin pli mallona. La koloroj estas falsaj, cere tio estas iomete pli malhela ol je unua foto. Tiun donacon mi trikis al la knabino de mia filo.
 
niedziela, 04 grudnia 2011
Gotowy. Preta.
Aniu Kankanko -  bardzo dziękuję i spełniam życzenie.
Motylku -  to nie tak, że robię tak błyskawicznie, ten sweterek powstawał prawie 6 tygodni. Mam zawsze zaczętych kilka robótek i czasem ich zakończenie zbiega się w czasie. Mam jeszcze skończoną sukienkę, ale to prezent na Mikołaja, więc jeszcze nie mogę pokazać.
Joanna, Aboczar - dziękuję.
Aniu, którą znam - cieszę się, że mam w Tobie takiego wiernego czytelnika.
Schemat i autorstwo opisywałam wcześniej, (wzór nie jest mój). Pri la skemo kaj pri la auxtorino de la skemo mi jam skribis, do mi nur ripetos, ke tiu cxi skemo ne estas mia. Sweterek powstawał ze strachem, że nie starczy, no i sprawdziło się. Szycie zrobiłam inną włóczką, choć w prawie takim samym kolorze, a na oryginalny kwiatek już nie wystarczyło, więc poradziłam sobie inaczej. Podoba mi się. Włóczka to "Kashmir"-3 motki po 360m. Druty 3,5 mm. Rozmiar 42. La sveteron mi jam priskribis antauxe. Nur mi povas disdoni, ke mi kreis gxin kun la timo, ke mankos al mi la lanon. Fakte mankis, do mi kudris gxin jam per alia lano, kiu estis tre simila laux la kvalito kaj la koloro. Je la oryginala floreto, kiu estis en la auxtora skemo mi jam ne posedis grizan lanon, do mi faris gxin de aliaj restoj. La efiko placxas al mi. Mi uzis 3x 360m. La trikolojn 3,5 mm. La grandeco 42.
Teraz na drutach mam beżowy, turkusowy i bordowy sweterek i śliwkową chustę. Nun mi trikas kelkajn aliajn trikajxojn.
sobota, 03 grudnia 2011
Szaraczek. Griza svetero de kasxmira lano.
Jeszcze bez guzików, będą jutro. Ankoraux sen butonoj. Estos morgaux. Schematy tu          i tu
czwartek, 01 grudnia 2011
"Wool" śliwka. "Wool" plumo.
Zaczęłam. Mi komencis.
Dziś odebrałam zamówione wełenki, piękne Alpaki i dziś wygrałam  konkurs czapeczkowy u Doroty "Swetry Doroty" - były 3 nagrody. Bardzo się cieszę. Hodiaux mi ricevis menditajn lanojn "Alpaka". Kaj ankaux hodiaux mi sukcesis en la konkurso pri memfarita cxapo .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz