środa, 27 lutego 2019

Listopad 2011

wtorek, 29 listopada 2011
Kwiatek. Floreto.
 Z reszty cieniowanej włóczki. De la resto de ombra laneto.
niedziela, 27 listopada 2011
Czapka z Charismy. La cxapeto de Charisma.
Najpierw 2 dni prułam, zwijałam na kłębki. Komence  du tagojn mi maltrikis kaj poste.
Zainspirowałam się tą czapeczką   http://www.ravelry.com/patterns/library/zelda-cloche,  wyszło niezupełnie to, podoba mi się i dobrze leży. Nie korzystałam z opisu, robiłam ze zdjęcia. Placxis al mi la cxapeto publikita je la pagxo de Ravelry (supra linko). Sed kutime la inspiro estas je la komenco kaj poste la efiko estas tute alia, kiel kutime cxe mi.
A tak wygląda nowa czapka, przerobiona też z nowej z wzorem liści, bo okazała się za duża. Tiel aspektas mia nova cxapo trikita de maltrikitaj cxapoj, tiun kun la skemo de folioj.
czwartek, 24 listopada 2011
Czyj projekt? - prawa autorskie. Kiu estas la auxtoro? auxtoraj juroj.
Jestem hobbystką, dziergam bo lubię, robię to tylko dla siebie, nigdy nie sprzedaję własnych prac. Pewnie gdybym robiła to dla innych częściej  pytała bym o to, kto jest autorem? To pytanie nurtuje mnie często, bo wbrew pozorom odpowiedź na nie wcale nie jest oczywista. Otóż będąc osobą uzależnioną od dziergania i Internetu, wiele czasu spędzam przeglądając różne dzieła małe i duże. Kiedyś napisałam takie zdanie, że w robótkach wszystko już było. Bardzo trudno wymyśleć coś zupełnie nowego, a może to już niemożliwe?  Dziś przeglądałam  kolekcję Missoni, a tam "bardzo oryginalny" wzór tuniki - jersej i ściągacz 2x2, do tego prosty golf, też 2x2, czy więc można tu mówić o tym projekcie jako autorskim?  Albo wczoraj na jednym z blogów podziwiałam cudne czapki, ślicznie wykonane. Autorka wskazuje na to, że wzór jest autorstwa... i dziękuje........, szukam tej osoby, znajduję i.... jestem zdziwiona, bo taki zestaw warkoczy znam od kiedy robię na drutach.... nie, nie wytykam nikomu niczego, tylko zastanawiam się, co jest wzorem autorskim?  Wiem, takie dyskusje od czasu do czasu można zobaczyć, znam definicję prawną, która mówi o różnicy 3 elementów, ale.....Są rzeczy, które są od zawsze. Zastanawiam się ...., może lepiej podawać autora tylko wtedy, jeśli wszystko: rodzaj włóczki, obliczenie oczek, rozłożenie schematu wzoru zostało precyzyjnie opisane? Robię teraz powtórkę wzoru, no właśnie czyjego? Ja dostałam go od jednej z dziewczyn, dzięki. Ale teraz robiąc jego powtórkę natrafiłam na kilka jego wykonań. Podane są 3 nazwiska - skąd wzór pochodzi, ja znalazłam go, też na stronie Dropsa i Knitting Klubu, więc kto był pierwszy? Takich przykładów mogę mnożyć. Bardzo znany i podziwiany blog, widzę wzór bez podania autora i znajduję na innym, taki sam z odnotacją, że jest to wzór autorski i kosztuje... ten wzór spotykam jeszcze na 2 blogach? Autorka tego znanego i podziwianego przez wielu bloga zarzuca w komentarzach innej pani, że użyła jej wzoru i o tym nie napisała. Więc kto jest autorem ta pani, która rozpisała i sprzedaje, czy ta która nie podpisała, a umieściła na blogu, czy ta która podobno odpatrzyła od tej niepodpisanej? Nie chcę  rozpętywać burzy, tylko się zastanawiam?  ...................
 Hodiaux mi pripensas la aferon, kiam ni povas kun tuta certeco diri, ke la auxtoro de la projekto estas ia konkreta persono, kaj kiam, tio estas malebla, aux malvera. Jes mi scias, ke la respondo je tiu demando tute ne estas rekta, sed estas pli komplika ol ni povas imagi. Se mi uzas ian vaste konatan kaj tre malnovan skemon, sed mi mem planas tutan projekton, cxu tiam mi estas auxtorino? cxu ne tute? Kiu estas auxtoro le la fina projekto, se la skemo funkccias de jarcentoj.... jen estas mia hodiauxa demando , sxajnas, ke gxi restos sed respondo.....Mi ko9mpreneble konan la juran respondon, ke tiu nova devas havi diferencon en mimimume tri punktoj, sed tio ankaux ne  solvas la problemon-ne donas unu precizan respondon-laux mia opinio kompreneble.
To takie moje pytania, które sobie zadaję, a na które nie znajduję tylko 1 jednoznacznej odpowiedzi, a szkoda.
Sweterek kończę i zabraknie mi kilku metrów włóczki.... muszę pomyśleć jak to obejść. La sveteron mi baldaux finos, sed mi jam scias, ke mankos al mi kelkajn metrojn da lano, mi devas pripensi, kion fari kun tiu cxi problemo.

12:03, trikada
Link Komentarze (8) »
poniedziałek, 21 listopada 2011
Z szarego kaszmiru. De la griza kasxmiro.
Dłubię sweterek kaszmirowy i mam go całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że robię nie tylko to. Mi trikas sveteron de la kasxmira lano kaj mi jam havas suficxe multe, cxar mi faras ne nur tio.
Już taki był zdjęcie tu: Jam tia estis: http://trikada.blox.pl/2009/08/A-u-mnie-Cxe-mi.html 
i schemat wzoru la skemo  http://trikada.blox.pl/2009/06/Schemat-La-skemo.html
niedziela, 20 listopada 2011
Robótkowy maraton.
Robótkowy maraton na Facebooku trwa. Dauxras komuna trikado je Facebook.
Tunika zrobiona do pachy. Teraz rękaw do tej samej wysokości, a potem pomyślę. Wełna 100% z odzysku,wyprostuje się po praniu.

sobota, 19 listopada 2011
Już 50- te Spotkanie Robótkowe. Jam 50a trikada renkontigxo.
Trwa i biorę w nim udział. Jesteśmy tu  : http://www.facebook.com/event.php?eid=174839512610884       od 18 listopada o 17:00 - 20 listopada o 23:00. Renkontigxo kun trikado, krocxetado kaj ankaux brodado dauxras je supra adreso, se vi trikas vi povas esti kun ni. la renkontigxo dauxras de 18 de novembro de 1700 gxis 20 de novembro gxis 2300 horo. Ni tia maniere festas nian 50an renkontigxon.
Dłubię to: Mi trikas tion:
12:32, trikada
Link Komentarze (4) »
niedziela, 13 listopada 2011
Dla Ani, którą znam-moja top lista. Por ANJO, kiun mi konas- mia top listo..
Ania to moja wierna czytelniczka i przyjaciółka. Szukając fajnych wzorów pomyślałam, że może z tego co mnie się podoba i ona coś wybierze.To moje typy. Mam nadzieję, że wybierzesz coś dla siebie, a opisy będą dość czytelne. Patrz głównie na wykrój i schemat wzoru. Linki do wzorów pochodzą ze strony Dropsa.  Jen estas miaj sxatataj trikajxoj. Mi esperas, ke vi povos elekti el ili ion, kio placxos al vi.  vidu nur la grandeco kaj la skemo. Tia maniere estos por vi pli facile. la linkoj al elektitaj pagxoj devenas de la pagxo de DROPS.
A ja chcę zrobić to wszystko..... kaj mi volas fari cxion....
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=5288&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=5269&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=5101&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4954&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4627&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4745&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4765&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4462&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4408&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4255&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=4139&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=3635&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=2070&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=152&lang=en
http://www.garnstudio.com/lang/en/pattern.php?id=1269&lang=en

sobota, 12 listopada 2011
Mały postęp. Malgranda progreso.
Idzie powoli. Pligrandigxas malrapide.
środa, 09 listopada 2011
Odgrzewane kotlety. Griza kasxmira lano.
"Odgrzewane kotlety" czasem są dobre, zwłaszcza, jeśli jest to fajny wzór (ten można znaleźć na stronie Dropsa). Po raz drugi robię ten sweterek. Początek już mam i coraz większe wątpliwości czy wystarczy wełny, bo mam tylko 3 motki po 360m (kaszmir). Dużo ostatnio dłubię, ale u mnie im więcej stresu tym i robótek więcej.
Mi jam trikis laux tiu cxi skemo. Mi tre sxatas tiun bluzeton pro tio mi faros gxin ankoraux unu foje, sed ge griza lano.
Będzie to powtórka z tego wzoru. Gxi estos ripeto de tiu cxi skemo.
a początek wygląda tak. Tiel aspektas la komenco
niedziela, 06 listopada 2011
Czekoladowy-klasyczny. Cxokolada-klasika.
Włóczka "Charisma" 40 dag. Druty-szal 4,5mm, czapka-3,5mm. Szal jest bardzo duży. Wzór to 2pr, 2l, itd. Co do czapki to wzór, a raczej bardzo podobne wzory z liściem widziałam w wielu miejscach, choć nie korzystałam z żadnego konkretnego, robione-jak to się mówi - z głowy. Czapka wyszła nieco luźna. Tiun cxi kompleton mi trikis laux multajn inspirojn, sed fakte laux nenia konkreta. La fadeno enhavas 50% da lano, kaj saman nombron da akrilo. La trikoloj 4,5mm je sxalo kaj la 3,5mm je la cxapo. Mi uzis entute 40 dag da lano. la cxapo estas iomete tro largxa kaj la sxalo estas tre granda kaj varma.
Prezentacja na głowie męża.    Prezentado je la kapo de mia edzo.
Zbliżenie wzoru. Pliproksimigxo de la skemo.
Z szalem. Kun la sxalo
W rzeczywistości kolor jest jednorodny, taka mleczna czekolada. La koloro estas una la sama je la tuto kaj similas al lakta cxokolado.
czwartek, 03 listopada 2011
Klasyka. Klasika.
No taki nudny, ale zawsze popularny wzór wybrałam na zimowy komplet. Szala jest już dużo więcej niż na zdjęciu. Czapka ma być bez szwów z elementem wzoru w liście. Włóczka to "Charisma"-50% wełna i 50% akryl. Robi się dobrze. 200m w 100 gramach gwarantuje dość ciepły wyrób. Gxi estas malinteresa klasika skemo de la sxalo, kiun mi nun trikas de la lano je la nomo "Charisma". Gxi estas 50% lano kun akrilo kaj enhavas 200m je 100 g. Do mi pensas, ke tiu vintra kompleto okazos suficxe varma. Mi intencas triki ankoraux cxapon, sed mi faros tion je unu trikolo, sen la kudro kun la skemo de folioj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz