środa, 27 lutego 2019

Lipiec 2010

piątek, 30 lipca 2010
"Japonka" w plenerze.
Dziś była okazja, aby załóżyć "Japonkę" i wyjechać, żeby  pospacerować . Dla mnie taka pogoda, gdy nie pada, ale jest pochmurno jest najlepsza. Zdjęcia wykonane w kompleksie parkowo-pałacowym w Dobrzycy. Hodiaux estis bona okazo por montri mian novan bluzeton, kiun mi krocxetis laux la skemo de ia japana gazeto. Pro tio mi diras pri gxi "japanino". Por mi tia vetero, kiam estas nuboj , estas la plej bona, nur tiam mi povas sekure promeni kaj ne timi pri mia fotodermatoza malsano. Tiu foto estis farita en la palaca parko en la urbeto Dobrzyca.
Było tam całe mnóstwo drzew, które miały więcej niż 10 m w obwodzie, jak to: Tie kreskas multajn grandegajn arbojn, pli largxaj ol 10 m, kiel tio..
Skały i pieczary, które zwiedzało moje nie mające ochoty do ujawniania się dziecię. Tiaj vidajxoj estis en la parko, sur la foto estas mia filo, kiu ne volis por ke mi faru al li la foton.

niedziela, 25 lipca 2010
Prezentacja. Prezentado.
Wreszcie gotowa, mogę się pochwalić. Rozmiar 42. Włóczka "Etamin". Wzór (poprzednie wpisy). Finfine la bluzeto  estas preta. La grandeco 42. Ekrilo "Etamin". Priskribo de la skemo en la antauxaj notoj.

piątek, 23 lipca 2010
Zawsze w pogotowiu. Cxiam preta.
No tak, zawsze w pogotowiu, bo czasu mało: ogród, dom, zaprawy itd, ale o tym wiecie, bo każda z nas tak ma. Robótki nawet nie chowam i dlatego moja pierwsza szydełkowa bluzeczka "prawie japonka" http://picasaweb.google.com/zhangruihan20060810/LetsKnit14#5214139706604768066 zbliża się do końca. Zostało pół rękawków i pokażę. Rękawek będzie nieco dłuższy niż we wzorze, ma zakryć łokieć. Jes, mia krocxetajxo cxiam estas preta por mi faru ecx iomete. dank al tio gxi pligrandigxas kaj baldaux estos preta. Mi pensas, ke post kelkajn tagojn mi povos montri la efikon de mia krocxetado.
10:41, trikada
Link Komentarze (1) »
wtorek, 20 lipca 2010
i okrągła reszta.
poniedziałek, 19 lipca 2010
Na ławie. Sur la tablo.
A tak się prezentują na ławie. Zostawię sobie tę większą, mniejsza powędruje..... Iksia-dzięki!
Por mi restos pli granda tukego, tuin pli malgrandan mi donacos....  Iksia dankon!
Mniejsza-12 elem. środka. Pli malgranda de 12 elementoj de la skemo.
Większa-20 elem. środka. Pli granda-20 elementoj de la skemo.
sobota, 17 lipca 2010
Blokowanie.
Serwety wg. wzoru, który otrzymałam od Iksińskiej. Jeden schemat - 4 serwety. Nici, to bardzo dawno temu kupiona mulina, która została po mojej mamie, taka na szpulkach. Serwety mogę nawet robić, przy nich przeprosiłam się z szydełkiem, ale blokowania, nie cierpię. Tu wypróbowałam gotowy krochmal, kupiony w sklepie, przynajmniej klusek nie było. Dum la blokado, mi ege ne sxatas fari tion, sed tio estas bezonata por la tukojn bele aspektis.

piątek, 16 lipca 2010
50-tka.
Aż wstyd się przyznawać, ale właśnie stuknęła mi pięćdziesiątka. Hodiaux mi havas 50 naskigxtagon..
niedziela, 11 lipca 2010
W stylu japońskim. En la japana stilo.
Kiedyś, dość dawno znalazłam gdzieś w necie to zdjęcie, pochodzi z jakiejś japońskiej gazetki. Wzór fajny, ale nigdzie schematu. Pokombinowałam i mniej - więcej mam wzór. Zaczęłam moją pierwszą szydełkową bluzeczkę z włóczki "Etamin". Patrząc na robótkę pojęcia nie mam czy rozmiar będzie właściwy, bo choć łańcuszek mierzyłam to wygląda to to na małe, choć po zblokowaniu pewnie urośnie. Z pewnością efekt okaże się niespodzianką, oby miłą. Iam antaux suficxe longa tempo, ie en la reto mi trovis tiun foton. La foto devenas de ia japana gazeto, kaj tiu cxi bluzeto placxas al mi, do mi decidis fari por mi la saman. La afero estas malfacila, cxar mi ne havas la skemon. Sed mi komencis sen gxi, nur rigardante la foton. Mia provo estas simila. Mi unuan fojon krocxetas bluzeton, do mi tute ne scias, cxu grandeco okazos gxusta. Sxajnas, ke la efiko de tiu cxi krocxetado okazos surpriza.


poniedziałek, 05 lipca 2010
"Wydarzenie"- dla ochłody. Por malvarmigxi sin.
Wiadomo, że nie ma nic lepszego niż lody, a te o nazwie esperanckiej to wydarzenie o którym warto powiedzieć. I właśnie tak "Wydarzenie" się nazywają.
Tiujn glacjajxojn estas vere bongustaj, sed pli grava estas  la nomo "Evento".
a oto dowód:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz