środa, 27 lutego 2019

Marzec 2010

poniedziałek, 29 marca 2010
Cardigan. Svetero.
Chwalić się nie ma czym, bo zdjęć ostatniej robótki nadal nie mam. Zaczęłam dziergać wiosenno-letni sweterek. Będzie z wełny merynosowej, cieńkiej, 400m/100g. Wybrałam ten model, choć wykończenie brzegów będzie nieco inne. Wzór pochodzi ze strony: http://www.knitty.com/ISSUEss10/PATTquesera.php i tam można obejrzeć go w innych odsłonach oraz znaleźć schemat. Nun mi trikas tiun sveteron. Mia estos de la pura lano, kiu nomigxas merinosa, kaj estas tre maldika, cxar havas 400m/100g. Pli da fotojn oni povas trovi je la supra pagxo, de tiu pagxo devenas la modelo.
wtorek, 23 marca 2010
Kwiatowo. Flore.
Wiosna, a ja mam tyle zaległych prac. Chwilowo nie wiem w co najpierw ręce włożyć, pewnie w robótki najchętniej, ale tak dobrze to nie ma. Na kilka dni muszę je odstawić, bo góra spraw zaczyna mnie przerastać, muszę choć trochę ją zmniejszyć. Ogród czeka i........... no dużo. Mam do zaprezentowania gotową chusę i beret z czarnej "czterdziestki", jeszcze taki zimowy, ale fotograf Vojtas wraca dopiero w Wielki Piątek, to pochwalę się...zaś, potem. Printempo venis, kaj mi havas tiel multe por fari, mi malfruigxas kun multajn aferojn, do por momento mi devas cxesi trikadon kaj tuj okupigxi pri aliajn aferojn, atendas multe... kaj gxardeno...kaj...Mi finis grandan vintran tukon kaj cxapon, sed nun mi ne povas fari ian foton, cxar mia filo-fotisto venos antaux la Pasko Festoj kaj tiam li fotos, do mi tuj montros, tiam mi lauxdos...
Trochę wiosny na kuchennym parapecie. Printempo en mia kuirejo...
10:32, trikada
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 15 marca 2010
o....pri..
Skończyłam czarną chustę z wełny merynosowej, tej (zdjęcie ze strony Zamotane), robiło się świetnie, wełenka miękka, blokowała się ładnie, ale w praniu niestety puszcza kolor i minimalnie się mechaci. Druty 3,5 mm. Zużycie 17 dag. Miała być "Haruni", ale efekt końcowy nie ma z tym wzorem wiele wspólnego. Wzór z "Haruni" zrobiłam ponad połowę i nie było ani jednego rzędu w którym  oczka się zgadzały, ciągle miałam ich za dużo. Sprułam i wykończyłam po swojemu. Mi finis tukegon, oni trikis gxin agrable, la lano estis tre mola, oni bone blokis gxin, bedauxrinde dum la lavado iomete kolorigas la akvon. La trikolojn 3,5 mm. Uzo 17 dag.

A efekt wyglada tak: la fina rezulto aspektas tiel. Chusta jest bardzo duża. La tukego estas grandega. Noszę ją od kilku dni. Mi jam uzas gxin.
Kończę jeszcze ostatni zimowy produkt tj. beret i chustę, też czarne.. Nun mi ankoraux finas la lastan vintran trikajxon, kaj poste nur printempaj...
sobota, 13 marca 2010
Upominkowo. Donace.
Od zaprzyjaźnionej dziergajacej esperantystki Pauli otrzymałam taki oto upominek. Serwetka bardzo mi sie podoba. De mia esperanta amikino Paula de Usono mi ricevis, kiel donaco tiun tablotukon. Gxi ege placxas al mi.   http://www.ipernity.com/doc/128943/album/173844 ankaux cxi tie: oraz tu: http://www.ipernity.com/doc/128943/album/167581
Fajne są takie okazje, gdy możemy cieszyć się z upominków, Estas bonege, se ni povas gxojigi sin per tiaj belaj donacoj. ale, no właśnie przesyłka przyszła w zupełnie podartym, zniszczonym opakowaniu, zawartość na szczęście pozostala, widocznie ktoś szukał czegoś bardziej cennego. Ja sama wysyłałam włóczkę z mojego konkursu, priorytetem. Doszła na 9 dzień, tylko pogratulować poczcie polskiej i cieszyć się, że wogóle dostarczyli, bo przecież robią łaskę, no nie?....
Bardzo dziękuję za wskazówkę, gdzie znaleźć poszukiwany wzór.
czwartek, 11 marca 2010
Wzór w różyczki. La skemo kun rozetojn.
Czy ktoś wie, gdzie mogę znaleźć rozpiskę wzoru w różyczki (takie jak na turkusowym szaliczku z poprzedniej notki), pamiętam, że był prosty, ale tylko tyle, bo nad resztą zapanowała skleroza.
20:00, trikada
Link Komentarze (2) »
piątek, 05 marca 2010
Nie moje zwierzęta. Ne miaj bestoj.
Nie moje, ale tak trochę i moje. Sarny przychodzą się paść, to jakieś 6-7 metrów za domem. Kot to ten, którego oswajam od grudnia, już mogę go pogłaskać, ale do domu boi sie wejść. Przychodzi każdego ranka, gdy tylko ktoś pojawi się w kuchni. Bestoj ne miaj, sed iomete miaj. Tiun katon mi nutras de decembro , ege sxatas lakton kaj kolbason kaj kapreolo venas por mangxi, tio situas 6-7 metroj je mia domo.

Jestem w połowie chusty "Haruni", wkrótce pokażę. Mi trikis duono de la tuko je la nomo " Haruni", baldaux mi montros gxin. Mam nowe włóczki tym razem z e-dziewiarki. Mi acxetis novajn lanetojn, cxi foje en e-dziewiarka.
wtorek, 02 marca 2010
Rozstrzygnięcie - dziś druga notka.
Swoją notkę opublikowałam o godz. !556, a już o 1645 odebrałam wiadomość ze zdjęciem od Violetty http://vicrochet.blox.pl/html szczęściara złapała dokładnie 40 tysięcy, proszę o adres do wysyłki włóczki - niespodzianki.
Drugą osobą, która minutę później o 1646 napisała i złapała 40001 była http://casada27.blogspot.com/
Gratuluję zwycięzczyni, a wszystkim odwiedzajacym i komentującym dziękuję.
17:29, trikada
Link Komentarze (1) »
40 tysięcy odwiedzin. 40 miloj.
Złap licznik 40000 i podeślij fotkę na mój adres. Będzie niespodzianka (włóczka). Jeśli nie będzie 40 tysięcy, to wygra najbliższy tego numeru.
Tiu kiu sukcesos fari la foton de la kalkulilo, kaj tie estos 40 mila nombro, tiu ricevos de mi lanon kiel donacon. Se neniu sukcesos, tiam la donacon ricevos la persono, kiu estis la plej proksima.
15:50, trikada
Link Komentarze (3) »

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz