środa, 27 lutego 2019

Marzec 2009

poniedziałek, 30 marca 2009
Na nocny stolik. Je nokta..
Trudno znależć wzór, który idealnie pasuje do potrzebnego nam wymiaru, więc na 2  nocne stoliki i szafkę wymyśliłam coś takiego. Estas malfacile trovi la skemon, kiu ideale konvenas kun bezonata de ni mezuro, do mi ekpensis tian skemon.
 
poniedziałek, 23 marca 2009
Cieniowany brąz. Ombra bruno.
Skończyłam już w sobotę, ale trzeba było wyprać i obfocić. Wełenka to jakaś mieszanka, nie znam składu, ale bardzo miękka. Druty nr 4. Wyszło 20 dag. Całość zrobiłam ściągaczem 2x2. Karczek na drucie z żyłką, warkocz na 4 oczka. Ujmowanie uczek między warkoczem. W niedzielę zrobiłam niewiele. Nie liczę tu stania przy garach i pakowaniu w słoiki obiadków dla studenta, ale lubię to tzn. dogadzanie synusiowi. Pod tym względem jestem typową nadopiekuńczą mamuśką. Siedzę tu, przeglądam blogi i podziwiam te cuda. Im ich wiecej ogladam, tym bardziej mnie to wciąga, więc dość tego dobrego. Kończę i idę myć pozostałe okna.
Mi finis jam sabate, sed oni devis lavi gxin kaj foti. La lano - estas ia miksajxo, mi ne konas konsiston. La trikoloj - numero: 4. Mi uzis 20 dag. La skemo 2x2, kaj poste unu harligo. Dimancxe mi faris malmulte, krom tio, ke mi kuiris tutan antauxtagmezon kaj mi pakis la tagmangxojn al bokaletojn, por mia filo studento. Sed mi sxatas tion. Je tiu temo mi estas tipa prizorga patrino. Mi sidas tie, cxe komputilo kaj mi trarigardas tre interesajn pagxojn. Des pli mi rigardas, tiom pli mi volas. Do suficxas, mi devas finigxi kaj komeci lavadon de la fenestrojn.
sobota, 21 marca 2009
Cyklamen na etapie...Cyklamena je etapo..
Cyklamenowy sweterek z moheru mam na takim etapie. Dobrze się dłubie i szybko przybywa. Widoczny na zdjęciu beżowy został ściągnięty z neta. Według niego dłubię http://www.flickr.com/photos/74498247@N00/1479506569.
La cyklamena svetereto estas je tia etapo. Oni trikas bone kaj rapide pligrandigxas. Videbla sur la foto sablo kolora devenas de la reto.http://www.flickr.com/photos/74498247@N00/1479506569  Laux tiu cxi foto mi trikas.
piątek, 20 marca 2009
Firanka- jedna z wielu. La kuseno, una el...
A oto firaneczka, którą robiłam baardzo długo. Nawet nie pamiętam jak długo. Teraz w ramach postanowienia, że kończę zaczęte i ona się doczekała. Może dlatego, że była prawie zrobiona. Wykonana z kolorowego kordonka. Nić dość gruba, pozornie nie firankowa, ale efekt całkiem, całkiem. Już zawisła w toalecie. Firanka robiona jest od boku. A bluzeczka cieniowana rośnie i wygląda na to, że rękawki będą bardzo krótkie.
Jen la kuseneto, kiun mi krocxetis tre longe. Ecx mi ne memoras, kiel longe. Mi krocxetis gxin de la kolora fadeno "kordonek". La fadeno estis dika, sxajne ne kusena, sed la efiko estas tute, tute. Gxi pendas sur la fenestro en  necesejo. La kuseno estis krocxetita de flanko.
poniedziałek, 16 marca 2009
Czerwony w liście. La rugxa kun folioj.
Skończyłam czerwony i jak to często z wełną bywa, zaskoczył mnie. Tym razem efekt tego zaskoczenia okazał się pozytywny. Miałam tylko 20 dag, więc sweterek powstawał malutki. Po praniu wełna się rozciągnęła  i ... jestem zadowolona. Pomysł ze strony http://kyrelka.blogspot.com/2009/02/fuksjowe-listki.html 
Mi finis la rugxan kaj kiel ofte okazas kun la lano, surprizis min, tiu foje pozitive. Mi havis nur 20 dag la lano, do la bluzeton mi kreis malgrandetan. Post lavado la lano etendis sin kaj... mi estas kontenta. La koncepto de la pagxo http://kyrelka.blogspot.com/2009/02/fuksjowe-listki.html 

piątek, 13 marca 2009
Piątek 13. Vendredo la 13 an...
Piątek 13, a ja właśnie wróciłam od dentysty. Szybko, sprawnie i hurtowo, bo inni pewnie wystraszyli się daty. Jestem zadowolona, że mam to już za sobą. Zachęcona wpisami na temat porządków, wczoraj za bardzo się nimi przejęłam i umyłam 4 okna, poprałam firany, i porządkowałam w ogródku-tu praca się nie kończy- i robiłam porządki w wełnach. Policzyłam, że starczy na jakieś 27-30 sweterków-dużo tego. Po wczorajszych wyczynach wszystko mnie boli, więc reszta okien w liczbie 10 pozostanie do umycia na póżniej. Wczoraj była prawie wiosna, dobrze się robiło, a dziś śnieżyca i wszystko przysypało. Tego krokusa uwieczniłam na zdjęciu wczoraj, a teraz schowany jest w całości pod śniegiem. Kończę tą pisaninę, idę dziergać czerwony.       
Vendredo, la 13 an kaj mi gxuste revenis de dentisto. Estis rapide, bone kaj pogrande, cxar aliajn certe timigis la daton. Hieraux mi purigis logxejon, mi lavis 4 fenestrojn, lavis kusenojn, kaj mi faris ordon en gxardeno-tie la laboro estas senfina-kaj mi ordigis la lanojn. Mi kalkulis, ke suficxus je 27-30sveterojn, do estas tre multe. Post hierauxa laboro, cxio doloras min, do la restajn fenestrojn, je la nombro-10 mi faros en la sekvonta semajno. Hieraux ekstere estis preskaux printempo, oni bone laboris, kaj hodiaux negxego kaj cxio estas subnegxita. Mi finas tiun cxi skribadon kaj mi nun plue trikos la rugxan bluzeton.

11:01, trikada
Link Komentarze (1) »
czwartek, 05 marca 2009
Łapki kuchenne. Kuirejaj maniloj.
Wiosna idzie... na pewno! Objawia się tym, że droga przypomina trzęsawisko i z domu nie da się wyjść nie utaplawszy butów po kostki. Ale jest i dobra wiadomość. Dziś dowiedziałam się, że wreszcie będą robić kanalizację burzową i sanitarną. Będą!... i to już, bo za dwa tygodnie zaczyna się przetarg na wykonanie. Jak to pan kierownik powiedział "do lata powinno być". Cieszę się jak dziecko, bo wreszcie trochę woda opadnie, teren sie osuszy i to nie tylko na mojej działce, ale i w okolicy. Ekologiczna oczyszyczalnia ścieków - dobra rzecz, ale kanalizacja, jeszcze lepsza, więc czekam mając nadzieję, że nikt nie nawali i zrobią. A potem już tylko droga - jest szansa, że w 2010 będzie i tego się będę trzymać-jak rzep psiego ogona. Generalnie i tak szybko poszło, bo w 2003 roku było tu pole, a teraz mieszka nas już 10 rodzin. A co do robótek, to i ja zapatrzyłam się na wzór listkowy i zaczęłam-czerwony, w listki oczywiście. Choć odgrażałam się, że nie zacznę niczego nowego dopóki nie skończę zaczętych, to tyle wykończyłam, że jestem częściowo usprawiedliwiona. W międzyczasie, aby zrobić coś szybko powstały łapki do chwytania garnków. Zrobiłam je z resztek grubej bawełny. Na zdjęciu wygląd z przodu i z tyłu.
La printempo venas... certe! Tio estas videbla je tio, ke la vojo memorigas marcxon kaj oni ne povas eliri de la hejmo por ne malpurigi sin. Sed estas ankaux bona informo, ke jam baldaux oni faros sur mia strato-vojo la kanalizon. Tiam la akva problemo disvolvigos- tiel mi pensas. Mi gxojas, kiel infano, cxar finfine la nivelo de la akvo pli malaltigxos. Ekologia purigej estas bona, sed kanalizo-pli...Do mi atendas kaj esperas, ke fakte ili faros tion. Gxenerale en la 2003 jaro cxi tie estis kampo kaj nun logxas jam 10 familioj. En sekvonta jaro ni faros jam gxustan straton. Se temas pri trikado mi skribis, ke mi komencos nenion novan, antaux ol mi finos cxion, kion mi jam komencis, sed tiel multe mi jam finigxis, ke mi sentas min parte senkulpigita. Intertempe mi komencis rugxan bluzeton -la skemo-folioj. Kaj mi krocxetis la kuirejaj maniloj. Mi krocxetis ilin de dika kotono. La foto montras fronto kaj malantauxo.
wtorek, 03 marca 2009
Chusta. Tukego.
Zanim po zimie schowam, przedstawiam dość starą chustę. Wykonana na drutach-duży kwadrat. Wzór francuzki i po bokach ażur, pliska z boku doszyta. Noszę złożoną na pół. Materiał to niezbyt gruba, miękka wełenka.
Antaux ol mi post la vintro kasxos, mi prezentas malnovan tukegon.Gxi estis trikita-kiel  granda kvarangulo. Franca skemo kun la ajxura signo, la flanka skemo estas pluse kudrita.  Mi portas gxin kunmetitan je duono. Materialo - ne tute dika, mola lano.
poniedziałek, 02 marca 2009
Na leżąco. Kusxante.
W mojej notce z 31 stycznia piszę, że nawet podczas pobytu w szpitalu dziergałam jak szalona. Ten sweterek robiłam prawe na leżąco. Zużyłam 30 dag bawełnianej przędzy składającej się z kilku bardzo cieńkich nitek w różnych odcieniach zgniłej zieleni. Sweterek jest bardzo miękki i ma  rękaw 3/4 -  takie rękawki lubię najbardziej. Wzór to 2x3, czyli 2 prawe, 3 lewe. Co 4 rzędy-2 prawe razem, narzut- potem jak widać i znowu po 4 rzędach odwrotnie- narzut, 2 prawe razem itd.
En mia noto de 31 de januaro mi skribis, ke ecx dum mia restadoen hospitalo mi trikis kiel freneza. Tiu cxi svetereton mi trikis kusxante en la lito. Mi eluzis 30 dag. de kotonaj fadenoj- kelkaj fadenetoj en diversaj nuancoj de khaki koloro. La svetereto estas tre mola kaj havas manikojn 3/4 - tiajn mi plej sxatas.la skemo estas 2 dekstraj kaj 3 maldekstraj okuletojn. Poste , kiel estas videbla, dekstraj je dekstre, maldekstraj je maldekstre. Post 4 vicoj-2 dekstraj fari kune kaj preni unu plusan okuleton. Poste , kiel estas videbla. En la oka vico, fari inverse - unu plusa okuleto kaj 2 dekstraj kune, tion oni devas ripeti.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz