środa, 27 lutego 2019

Luty 2014

niedziela, 23 lutego 2014
Ecru.
 Skończyłam sweterek. Jest dość ciepły, taki bardziej zimowy. Włóczka to 50% wełna merynosowa i 50% akryl. Zużyłam 45 dag. Druty 3,5 mm, więc fajnie się dłubało, lubię taką grubość drutów 3,5 - 4mm. Inspirację znalazłam u Eleny Kuzminy, link do strony.
Mi finiĝis mian sveteron. Ĝi estas tre varma, pli vintra ol printempa. La fadeno estas 50% merynosa lano kaj sama kvanto da akrilo. Mi uzis 45 dag. La trikoloj 3,5mm. Tiu dikeco de la trikoloj 3,5-4mm estas miaj ŝatataj. La aŭtorino de tiu ĉi skemo estas Elena Kuzmina
niedziela, 16 lutego 2014
Inspirowany Kuzminą. Laŭ Kuzmina.
 Dzieje się sweterek dla którego inspiracją była strona Eleny Kuzminy. Mi trikas novan sveteron, la skemo devenas de tiu ĉi paĝo.
http://kuzminaknit.blogspot.com/2013/11/blog-post.html
środa, 12 lutego 2014
Mój głos w sprawie, czyli czy "Wysokie obcasy" powodują gorsze myślenie.
Od kilku dni po już sławnym artykule, toczy się dyskusja, czy tego typu robótki powstają tylko z biedy i czy są domeną staruszek. ..Oświadczam, że nie jestem ani biedna, ani też nie jestem staruszką, ale haftuję, szydełkuję a zwłaszcza robię na drutach z pasją i wielką przyjemnością. Moje wytwory można zobaczyć w galerii.  Nauczyłam się tego wszystkiego mając ok. 11-12 lat, wiec to nie jest starczy wiek. Po przeczytaniu artykułu zadaję sobie pytanie: czy autorka przeanalizowała temat? czy oparła się li tylko na stereotypach? A może zbyt wysokie obcasy tak uwierają, że pozbawiają umiejętności rzetelnej oceny twórczości innych?  Wychodzi mi na to, że z pewnością  nie wiedziała zbyt dużo, ani nie zadała sobie trudu, by lepiej poznać temat.
bardzo spodobała mi się odpowiedź Yadis  Kocham dziergać, ale nie jestem staruszką
kocham dziergac
18:08, trikada
Link Komentarze (2) »
niedziela, 09 lutego 2014
Miodzio vel żółteczko. Miela vel ovoflava..
Początek tego sweterka był trochę pechowy, bo plecy zaczynałam 3 razy. Ciągle było nie tak. W końcu zrezygnowałam z wzoru i teraz jest lepiej. Włóczka to Alpaka Dropsa. Zużyłam 33 dag. Druty 3mm. Sweterek jest w rozmiarze 42. Ale widać, że są luzy....hura! Od początku grudnia ubyło mi 5,5 kg, ważę teraz 69,8 i chcę jeszcze mniej, bo krasnale (161 cm), nie powinny tyle ważyć. Komenco de tiu ĉi svetero estis malbonŝanca, ĉar mi komencis triki ĝin 3 foje.. Unua kaj dua versio ne plaĉis al mi, do mi decidis triki sen ia komplika skemo. Ŝajnas al mi, ke simpla jerseja skemo aspektas la plej bone. La fadeno estas 100% alpaka lano je la firmao "Drops". Mi uzis 33 dag da lano. La trikoloj 3 mm. Grandeco 42, sed estas jam videbla, ke ĝi estas loza, kaj tio ege kontentas min. Komence de la decembro mi pezis 5,5 kg pli multe kaj mi volas ankoraŭ iomete pli, ĉar koboldoj (mi), nun 161 cm alta ne povas pezi tro multe.
Na zdjęciu widać, że już ponad rok nie farbuję włosów i dobrze mi z tym. Je la foto estas videbla, ke de pli ol unu jaro mi jam ne farbas mian hararon kaj mi sentas kun tio tre bone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz