środa, 27 lutego 2019

Styczeń 2014

wtorek, 28 stycznia 2014
Jak morze. Kiel maro.
Dawno nie byłam tak zadowolona  ze swetra, który udziergałam. Wzór rozplanowałam sama. To wełna,  wygląda na taką z wyższej półki, ale nazwy nie znam (made in lumpex, prucie i odparowanie). Sweterek, a raczej tunika waży 60 dag, nic nie gryzie, jest bardzo przyjemna dla ciała, a po praniu zyskała na puszystości. Druty 4 mm. Rozmiar 42.  Kolor dużo ciemniejszy, jeansowy, ładniejszy niż na zdjęciu z brązowymi refleksami. A Wam się podoba? Jam de tre longa tempo mi ne estis tiel kontenta, kiel nun. Ĝi estas mia propra, aŭtora projekto. Mi trikis ĝin de la alte kvalita pura lano. Ĝi estas tre varma kaj mola. Pezas 60 dag. La trikoloj 4mm. La grandeco 42. La vera koloro estas multe pli bela kaj malhela ol je la foto. Ĝi estas pli malhelblua kun brunaj refleksoj, tia mara impreso.

sobota, 18 stycznia 2014
Zajawka. Informo.
 Z włóczki sprutej i odparowanej (patrz poprzedni post) uzyskałam 65 dag pięknej , prostej niteczki. Z całą pewnością jest to dobrego gatunku wełna, ale nazwy nie znam. Jestem zachwycona jej kolorem, który w realu jest nieco ciemniejszy niż na zdjęciu i te brązowawe refleksy, wygądają wspaniale. Zaczęłam robić sweter, wzór z głowy. Ściągacz już jest, a dalej będzie gładki jersej. De maltrikita lano mi ricevis tute rektan, tre belan fadenon. Ĝi estas vera cent procenta lano. Mi ne konas nomon de ĝi. Fakte la koloro estas eĉ pli bela ol je la foto, ĝi estas iom pli malhela.. Ĝi ege plaĉas al mi pro tio mi komencis triki la sveteron, jen vi povas vidi la komencon.
poniedziałek, 13 stycznia 2014
Merynosowo-shetlandowe zdobycze. Predo.
Te 3 swetry ważą prawie 2kg. Dwa z nich to 100% wełna merynosowa i 1 shetland.  Zapłaciłam za wszystko 12 zł!  Idę pruć i prostować. Ĉi tiuj sveteroj pezas preskaŭ 2 kiligramojn. Du de ili estas de pura merĝnosa lano kaj unu je ŝetlanda. Ĉion mi aĉetis kontraŭ 12 zlotojn. Nun mi maltrikos kaj rektiĝos ilin kaj tia maniere mi ricevos alte kvalitan lanon.

14:12, trikada
Link Komentarze (4) »
piątek, 10 stycznia 2014
Mój kacik do dziergania. Mia loko por trikado.
Odpowiadając na apel Pimposhki mam i ja swoje stałe miejsce do dziergania. Wygodny fotel z oparciem na łokcie. Obok kosz na zaczęte robótki i akcesoria dziewiarskie oraz skoroszyty z wzorami. Zwykle w tym miejscu jest tego dużo więcej. Naprzeciw telewizor. Włóczki trzymam w innym miejscu pod zamknięciem, żeby nie drażniły. Zdjęcie kiepskiej jakości, bo robione komórką. Mi havas sian komfortan lokon, kie mi trikas kaj ripozas. La loko estas situita tia maniere, ke samtempe mi povas rigardi televidon. Dekstraflanke staras la korbo kun komencitaj aĵoj kaj utilaj objektoj. ankaŭ tre proksime en kelkaj libroj mi povas trovi skemoj kiuj mi bezonas.
A tu moje dzisiejsze nabytki; wełna i len. Tion mi aćetis hodiaŭ.

18:11, trikada
Link Komentarze (2) »
sobota, 04 stycznia 2014
Szarość. Grizaĵo.
Sweterek zrobiłam według samodzielnie rozrysowanego i wyliczonego schematu. Włóczka pochodzi ze starych zapasów, to "Szronik" Aniluxu. Ma w składzie akryl i 10 % wełny. Jak na taki skład jest wyjątkowo miła w dotyku zupełnie nie przypomina akrylu, raczej wełnę z bawełną. Aż żal, że już się tego nie produkuje. Na sweterek w rozmiarze 42 zużyłam 52 dag włóczki. Druty 3,5 mm. Czas wykonania 3 tygodnie, bo wzór wymaga dużo uwagi. Nie obyło się bez prucia i poprawiania warkoczyków skręconych nie w tą stronę co trzeba. Tym sweterkiem rozpoczynam 6 rok mojego blogowania. Tiun ĉi sveteron mi trikis de la mem desegnita kaj kalkulita skemo, do mi povas diri, ke ĝi estas mia propra projekto. La fadeno estas miksaĵo de akrilo kun malgranda 10% kvanto de la lano. Oni pensus, ke la enhavo ne estas tro alte kvalita, sed en la tuŝo estas tre agrabla, similas al cotono aŭ lano. La grandeco 42, uzo 52dag. la trikoloj 3,5mm. Mi trikis ĝin 3 semajnoj, ĉar tiu skemo devigis grandan atenton. Tiu ĉi svetero komencas jam la 6an jaron de la ekzisto de la blogo.
Tylko na tym 1 zdjęciu kolor jest prawdziwy. Nur je tiu ĉi foto la koloro estas vera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz