środa, 27 lutego 2019

Listopad 2009

Się dzieje. Oni trikas.
Zgodnie z tym co wyczytałam w linkach dotyczących beretów, rozpoczęłam dłubać ten http://maranta.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=6945&postdays=0&postorder=asc&start=0  ,
Konforme al tio , kio estas en la linkoj pri trikado de bereto mi komencis triki gxin (linko) ,de jena propono. Kaj hodiaux mi prezentas tiun turkusan lanan kompleton, kiun mi faris, kiel nomtagan donacon. Gxi estas farita de 100 % maldika lano. La cxapo estas de 2 fadenojn je la trikolojn 4 mm. La tukego je 1 fadeno je la trikolojn Addi 4 mm. Mi uzis 20 dag.
A dziś prezentuję komplecik wykonany jako prezent imieninowy, a wręczony wczoraj, więc już mogę pokazać. Wełna 100%, cieńka. Czapka w 2 nitki. Kwiatek-broszka dopinany. Druty 4 mm. Chusta robiona pojedyńczo, druty Addi 4 mm. Zużyłam 20 dag włóczki.
W ostatnim czasie otrzymałam kilka zapytań-zamówień na wykonanie czegoś na drutach. Nigdy nie robiłam zarobkowo. Druty to moje hobby, robię dla relaksu-to taki nervosol dla nerwów skołatanych bardzo stresującą pracą zawodową. Po pracy zakupy, a kiedy już wrócę do domu, ugotuję, posprzątam, wypiorę, zajmę się mamą itd.,wtedy  siadam przed telewizorem z robótką w ręku i dzieję. Dla relaksu. Czasem zrobię coś dla rodziny, ale nigdy na tym nie zarabiałam. Dlatego zamówień nie przyjmuję. Ankaux mi volus respondi je la demandojn. Mi trikas nur hobie, kaj mi ne faras tion kontraux ia salajro. Post mia faka laboro mi devas fari cxion, kion normale faras cxiu virino, do mankas al mi la tempon, por fari pli multe. La trikado permesas al mi nerve ripozi. Mi trikas kaj samtempe mi rigardas televidon. De tempo al tempo mi faros ion, kiel donaco al iu de mia  familo, sed ne por vendado.
wtorek, 24 listopada 2009
Beret.
Makneto, Truskaveczko, dziękuję za podpowiedzi. Mam kilka linków, więc mam nadzieję, że sobie poradzę. A dla szukających opisu wykonania beretu, linki, których mi brakowało. Kupiłam śliwkową włóczkę i przymierzam się do pracy.: Linkoj montras la pagxoj, kie oni povas trovi la priskribon-kia maniere fari la cxapon, bereton.
maranta.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=6945&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://robotkimaknety.blogspot.com/2009/11/mochi-plus-tam-beret.htm
http://trustrans.blogspot.com/2009/11/sweatshop-of-loves-slouchy-beret.html
http://trustrans.blogspot.com/2009/07/spring-beret-by-natalie-larson.html
http://www.ravelry.com/patterns/library/aliisa
http://www.garnstudio.com/lang/de/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=51〈=de

sobota, 21 listopada 2009
Ciapkowane ecru.
Druty 4 mm. Włóczka to mieszanka akrylu z wełną. Szal zaczynałam kilka razy, ale jakoś mi ne pasował, może coś jeszcze wymyślę, bo tej włóczki mam dużo.
La trikolojn 4 mm. Gxi estas lane-akrila miksajxo. Sxalon mi kelkfoje komencis, sed gxi ne placxis al mi, do mi maltrikis gxin. Eble mi ion pli interesan elpensos.
Od AlterEgo otrzymałam dziś bardzo fajną gazetkę, dzięki.
sobota, 14 listopada 2009
Owinąć się miękkością...beżowy do kompletu. Envolvi sin per moleco.
Tak, owinąć się czymś tak miękkim i delikatnym...sama przyjemność. Na szal i czapkę zużyłam 22 dag wełny 100%, 2 nitki, druty 3 mm.  Szal ma wymiary 180 x 70 cm. Jest kompletem z czapką prezentowaną w poprzednim wpisie. Można nosić jako szal, jak tu: La sxalo estas kompleto kun la cxapo de antauxa enskribo. La sxalo estas 180x70 cm granda. Mi uzis 22 dag da 100% lano,2 fadenojn, la trikolojn 3 mm.Tiu cxi kompleto estas tre mola kaj agrabla.
Lub jako ponczo. Aux kiel la poncxo.
Jakość zdjęć kiepska, bo i aparat i pogoda właśnie takie. La kvalito de la fotojn estas malbona, same kiel la hodiauxa vetero kaj mia fotoaparato.
czwartek, 12 listopada 2009
Z beżowej wełny. De sablokolora lano.
Z beżowej wełny, bardzo cieńkiej i ultra miękkiej, zrobiłam tę oto czapkę. Wełenka była tak cieniutka, że robiłam w 2 nitki na drutach 3 mm, a dzianina jest dość lużna. Lubię takie wełniane, miękkości, ale zawsze się boję, że zbyt szybko się sfilcują. Czapka to część kompletu, gdyż dziergam do niej ogromny szal. Robię go tym samym wzorem. Będzie szeroki na ok. 60-70 cm i długi na 160-180- wymiar  będzie znany po zblokowaniu. Resztę kompletu zaprezentuję za kilka dni.
De sablokolora lano mi trikis tiun cxi cxapeton, Gxi estas farita de tre maldika 100% lano, je la trikolojn 3 mm. Mi prenis 2 fadenojn kune, cxar ili estis ege maldikajn. Mi tre sxatas tiajn tre molajn trikotajxojn, sed mi cxiam timas, ke ili tro rapide feltos. La cxapo estas parto de la kompleto, cxar mi ankoraux trikas de tiu cxi lano grandegan sxalon. Mi faras gxin je la sama skemo. Li estos cxirkaux 60-70 cm largxa kaj cxirkaux 160-180 cm longa. Precizan grandecon mi ekkonos post la fino, kiam gxi sekigxos post lavado. Tion mi prezentos post kelkajn tagojn.
czwartek, 05 listopada 2009
Propozycje.
Zrobiłam super notkę i mi ją wcięło, to teraz powtórka skrótowo: znalazłam to:
http://serwisy.gazeta.pl/avanti/5,52882,7002899,Jesienna_kolekcja_Esprit.html?i=9
http://serwisy.gazeta.pl/avanti/1,52882,7219505,Fokus_na_trend__obciachowe_swetry.html
http://serwisy.gazeta.pl/avanti/1,52882,6827283,Motyw_sezonu__gruba_dzianina.html
http://serwisy.gazeta.pl/avanti/1,53381,6832339,Sweter_a_figura___grubsza_sprawa.html
http://serwisy.gazeta.pl/avanti/1,52882,7204725,Stylistki_Avanti_polecaja__sweter_Pull_and_Bear.html
Szczególnie podoba mi się  szydełkowy beret "Esprit".  A ja właśnie kończę komplet: szal i czapkę, duży, klasyczny w warkocze. Dłubię go z beżowej , cieńkiej wełny 100 %. Pokażę za kilka dni.
Placxis al mi tio ( vidu en linkoj) precipe la violet kolora cxapo,  Mi gxuste estas cxe la fino de mia kompleto: estos la cxapo kaj la sxalo de 100%, sablokolora , maldika lano. Mi montros gxin post kelkajn tagojn.
08:46, trikada
Link Komentarze (2) »

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz