środa, 27 lutego 2019

Marzec 2011

piątek, 25 marca 2011
Błękitek. Blua.
Się dzierga, taki oto sweterek, choć prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia czy starczy włóczki. Nun mi trikas tian sveteron, sed mi timas cxu suficxos al mi la lanon.
środa, 23 marca 2011
Paczka. Pako.
Dziś przyszła wielka paczka, pełna włóczek, a ja.... cieszę się jak dziecko. Choć zapasy były duże to mi ciągle mało, ale Wy przecież to znacie.
Hodiaux mi ricevis grandan pakon plenan de la diversajn lanojn. Mi gxojas de tio, kiel infano. Mi povos multe triki.
17:39, trikada
Link Komentarze (2) »
niedziela, 20 marca 2011
Kapcie. Trikitaj sxuoj.
Resztki wełny, robione w 4 nitki. La restoj de deversajn lanojn. Gi estis trikita je 4 fadenojn.
czwartek, 17 marca 2011
3 metry. Tri metroj.
3 metry, tyle ma szal udziergany w prezencie urodzinowym. Już wręczony. Włóczka to "Puchatka", akryl 100% czarny i jasny popiel. Druty 4,5 mm. Zużyłam 35 dag. Jak dla mnie jest za długi, ale młodzież takie lubi, podobno jest akurat. 3 metroj. Tiel longa estas tiu sxalo, kiun mi trikis kiel donaco. Jam mi donis. Akrilo je la nomo "Puchatka". Trikolojn 4,4 mm. Mi uzis 35 dag.
poniedziałek, 14 marca 2011
W plenerze. Ekstere.
Na ludziu wygląda tak. Mia nova svetero.
A na zdjęciach widać-niestety ile mnie przez zimę przybyło. Je la fotoj estas bedauxrinde videbla kiel multe mi plidikigxis.
sobota, 12 marca 2011
Nie na ludziu. Ne sur la homo.
Blezer, a raczej płaszczyk. Z powodu braku fotografa prezentacja tylko na wieszaku, potem się pochwalę na sobie. Tak jak wcześniej pisałam wełna jest gruba, gryząca, kłacząca i bardzo ciepła. Druty 4,5 mm. Zużycie-80 dag. Wzór wymyśliłam sama. Te ciemniejsze smugi nie dodają mu uroku. Rzeczywisty kolor jest ciemniejszy,  smugi widać bardziej. Coś ostatnio mam pecha do włóczek. Pro la manko de fotisto mi nun montras mian sveteron-mantelon tia maniere. Kiam mia filo revenos hejmen tiam mi povos montri ali maniere. La lano estas dika kaj varma. Gxi estas kamela lano. Mi uzis 80 dag. La trikolojn 4,5 mm. La projekton faris mi mem. La reala koloro estas pli malhela.


poniedziałek, 07 marca 2011
Grube, szorstkie, gryzące i kłaczące. Dika, raspa, morda kaj...
Początek blezera. Projekt własny. Druty 4,5 mm. Kolor nieco ciemniejszy niż na zdjęciu. Komenco. La trikoloj 4,5mm. La projekton faris mi mem. La koloro estas iomete pli malhela ol je la foto. Nie wiem co myśleć, ale to następna włóczka, która nie zadowala mnie jakościowo, bo ma smugi-nierównomierne innego koloru i pęki, ale na nic innego się nie nadaje, więc na razie robię dalej. Mi ne scias cxu mi kontentos je la efiko, cxar jam nun mi reimarkis ke tiu cxi lano ne estas same kolora, do la kvalito ne estas tia..
sobota, 05 marca 2011
3 z 5. 3 el 5.
Skończona wczoraj podczas "jeszcze jedno wiosenne spotkanie robótkowe" on line. Tam odbyła się 1 prezentacja. Jeśli ktoś jeszcze nie był, nie zna to zapraszam, super sprawa. Można nas znaleźć w każdy piątek od 1730 do 2300 i się przyłączyć. Powstają tam bardzo fajne robótki.
Finita hieraux dum on line renkontigxo, kiu okazas cxiu vendrede de 1730 gxis 2300 Tie mi jam prezentis gxin. Se iu kiu trikas aux krocxetas ne konas tiun ideon por kune triki aux krocxeti, oni povas tute libere kaj facile aligxi. Je tiu tempo, oni povas trovi nin je la pagxo, la cxefa organizantino (oni povas sxin demandi)  sxi . Oni povas rigardi la efikon de la lasta kunveno tie

czwartek, 03 marca 2011
Pasiasta w łóżku. Zona en la lito.
Robi się 3 poduszka, tym razem pasiasta z resztek różnych wełenek. Układ pasków zupełnie przypadkowy. Poduszki, które mam nie są równe wymiarem, więc trzeba trochę korygować liczbę oczek. Robi się szybko, na okrągło i same oczka prawe. Nudno?... może trochę, ale to idealna robótka do robienia w łóżku. Od ubiegłego piątku leżę i coś słabo puszcza. Mi trikas la 3 kusenon de la diversaj restoj. La skemo de la koloroj estas tute hazarda. la kusenoj havas diversajn grandecojn, do mi devas cxiun kalkuli aparte. Oni trikas facile, kusxante en la lito, cxar pasintvendrede mi malsanis kaj mi devas kusxi, sed tian rektan skemon oni povas triki kusxante. Zaczętych mam kilka robótek: obrus do którego jakoś straciłam chęć (może dlatego, że dość długo czekałam na brakujące nici) - została 1/3, sweter-blezer, turkusowy komplet i parę innych. A tak z innej beczki, ostatnio co kupię włóczkę to moje zadowolenie mija w miarę robienia, blezer, który dziergam wg. własnego pomysłu, jest z wełny 100%, wielbłądziej, grubej i drogiej.  Zaczynam widzieć ciemniejsze smugi, które nie układają się równo, niestety, no i pęki. To nie po raz pierwszy trafiłam na  taką felerną włóczkę. Nun mi havas kelkajn trikajxojn, kiujn mi komencis. La tablotukon mi cxesis krocxeti pro la manko de la fadeno, mi atendis gxin longe kaj intertempe mi komencis ion alian, do tiu cxi tuko devos atendi sian novan vicon kaj mian volon, por fari gxin plue. Nun mi trikas grandan sveteron-mantelon de kamela lano, gxi estis nova, kaj multekosta. Mi estas malkontenta, cxar mi rimarkis, ke gxi ne estas en unu koloro, estas koloraj zonoj, ili ne placxas al mi. Ankaux tiu lano enhavas haskojn, tio ne estas normala en la nova lano, kie estas ia kvalito?
wtorek, 01 marca 2011
2 z 5-brązowa. 2 de 5-bruna.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz